Dus in die discussie is de onjuiste voorlichting vanuit de brandweer juist over die ballon ook gevoerd.
Hetzelfde gebeurd ook met de uitruk voor een reanimatie. De leiding zegt er worden mensenlevens gered en omdat de leiding het zegt is bijna iedereen binnen die organistie van mening dat dit dan ook werkelijk zo moet zijn.
Dat de leiding van zowel politie en brandweer gewoon voorbijgaan aan onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek doet daar niets aan af.
Wetenschappers zijn voor hun maar een stel prutsers omdat die niet met de benen in de modder staan en ipv de succesverhalen te onderzoeken alleen maar de cijfers van duizenden reanimatie's te onderzoeken zonder ook maar enige emotie te tonen.
Hier wordt gesteld dat voor elk onderzoek wel een tegenonderzoek bestaat die dan weer wat anders beweert. Nu is het alleen niemand nog gelukt waar dan ook zo'n onderzoek te vinden. Sommigen vinden eenstukje geciteerde tekst die een journalist ergens vindt genoeg zonder naar het geheel te kijken.
Ik stond toen deze discussie begon nogal kritisch tegenover het tegen geluid maar ben gaandeweg wel overtuigd geraakt dat het geen meerwaarde heeft om na 5 minuten nog aan te komen om de aed aan te sluiten.
Dus brandweer en politie moeten wat mij betreft proberen binnen 2 a 3 ter plaatse te komen of anders gewoon doen waar ze voor zijn en het overlaten aan de gele tak.
Niet omdat ik ze geen succes verhaal gun of die uitrukvergoeding maar juist omdat de tijd en het geld zoveel beter besteed kunnen worden in die organisatie en omdat het niet helpt, ook al lijkt het voor een leek toch anders. Alles is gewoon niet hoe het lijkt.
Mijn ogen zijn in ieder geval wel open gegaan en die 6 minuten zone waar de hartstichting het over heeft moet in ieder geval een paar minuten naar beneden. Dat zal te duur zijn en onhaalbaar dus tegen beter weten in en om de geldstroom op gang te houden wordt ons nog steeds de 6 minuten voorgehouden.