Ga je nu de tijdsdruk en het belang van een autobrand vergelijken met die bij een reanimatie? Overlevingskans auto versus overlevingskans patiënt? Leg eens uit!
Ik denk dat je een beetje voorbij gaat aan de parallel, natuurlijk kun je een autobrand niet vergelijken met een reanimatie maar, als je als brandweer als LEKEN HULPVERLENER je zelf middels aparte kleding wilt c.q. moet onderscheiden van andere LEKEN HULPVERLENERS omdat je vind dat je namens de RAV bent gestuurd dan denk ik dat er in de vergelijk van Oma een flinke parallel aanwezig want waarom dan geen ambu piepen voor een autobrand.
blusjasje.... sproeischuimblussertje... tatu met lichtjes... en zie daar de ambu komt als first responder namens de brandweer....
Vaak is de politie ook eerder bij een autobrand, krijgen die dan ook een blusjasje met first responder, de blusser hebben ze al.... net als de AED met andere woorden als je de vergelijk door trekt dan rijden straks alle HV diensten met een aanhangertje voor de diverse jassen en petten...
Het feit dat men voor een reanimatie inzet vanuit de brandweer vind dat men zich moet onderscheiden middels speciale reanimatie kleding vind ik tekenend, kennelijk vind de hogere brandweerleiding dat een spuitgast met twee uurtjes reanimatietraining per jaar meer is dan een burger of een politie agent met die zelfde training... ik vind dat een hoog "snot in je neus" gehalte hebben. Het mankeert er alleen nog aan dat de brandweer de burgerhulpverlener aan de kant zet als ze aankomen....
We hebben bergen commentaar op "doorgeschoten" EHBO-ers maar commentaar op "doorgeschoten" brandweermedewerkers wordt met hand en tand verdedigd..... wat is de volgende stap... een monitor gericht op de EHBO in de TS