Gezien de spreiding van de blauwe tak in vggm is dit geen optie. Er zijn trouwens veel meer regio's waar de blauwe tak geen enkel invloed en/of nut heeft bij reanimaties.
Ik neem even als voorbeeld de gemeente Nijkerk.
Het dorp de stad Nijkerk heeft zo'n 27.600 inwoners (2012). De dichtbijzijnde ambulancepost zit zit op de Zelderseweg bij de McDonalds. Die post ligt weer enkele honderden meters vanaf het HV centrum in Barneveld af, maar is gebouwd omdat men anders de verplichte aanrijtijden niet kon halen en nu kennelijk net wel...
Toch is er overdag op bureau Nijkerk standaard bezetting aanwezig en ook in de nachtdienst rijdt er altijd een auto rond in Nijkerk tenzij deze druk is. De ambulance moet voor een reanimatie al 7 kilometer rijden voordat ze überhaupt in Nijkerk aanwezig zijn. Dat betekent dat je maar zo al 8 minuten verder bent voordat de ambulance in het dorp is terwijl de eerste 6 minuten zo cruciaal zijn. In de dorpen Hoevelaken en Nijkerkerveen komt vaak al een ambulance uit Amersfoort omdat de dekking niet voldoende is.
Wat is er mis met informeren waar de politie is op dat moment? Kunnen zij niet helpen met de reanimatie zelf dan kunnen ze wel eventuele familieleden of kennissen opvangen of extra handjes met het vervoeren van de patient vanaf de trap.
Gezien de spreiding van de blauwe tak in vggm is dit geen optie. Er zijn trouwens veel meer regio's waar de blauwe tak geen enkel invloed en/of nut heeft bij reanimaties.
Ik ben een tijd terug overgestapt uit GLM naar Flevoland. Hier loopt een proef met de inzet van de brandweer bij een reanimatie in Almere. In de andere gebieden gaat er geen brandweer mee naar een reanimatie maar doen politie en ambulance het samen. Ik begreep destijds overigens dat de VGGM de
enige regio is die geen politie mee stuurde richting reanimatie.