Door wie moet het worden betaald? De RAV? Die kan beter het geld besteden aan paraatheid. Dan kunnen er gerust een paar kazernes weg, de brandweer zal het een stuk minder druk hebben zonder de medische inzetten. Sluis dat geld dan door naar de RAV voor nog meer paraatheid en eindelijk heeft de patiënt weer waard voor zijn geld.
Be careful what you wish for...
Ik vind dat ook, ergens in de provincie besluiten brandweer en RAV even dat er toch extra belastinggeld op de proppen moet komen om deze spoedeisende medische hulp te bieden, je kan het belastinggeld dan ook van de brandweer afpakken omdat ze het schijnbaar over hebben en aan de ambulancedienst geven als zij geld tekort hebben.
In het filmpje zegt de brandweerofficier namelijk letterlijk dat de brandweer na overleg met de RAV er een extra taak heeft bijgekregen. Ze hebben deze extra taak zelf bedacht.
Ik heb al proberen te bedenken wat het belang van de brandweer is. Ik zou me kunnen voorstellen dat je als brandweervrijwilliger weinig te doen hebt in Someren. Als je al slecht aan vrijwilligers kan komen en ze nooit opgeroepen worden haken ze vanzelf wel af, echter vind ik het dan bizar om ze een potje te gaan laten reanimeren zodra de ambulancedienst een spoedmelding krijgt.
Ik heb ook moeite met het hele toezichthoudersverhaal, ik vind dat IGZ de toezichthouder dient te zijn.