Je moet wel regelmatig dit topic lezen om alles bij te houden
Ik probeer een beetje naar het grote geheel te kijken, want in detail zitten de mensen op straat ermee en of dit nu efficiënt is of niet men krijgt de melding en doet wat men kan, buiten de discussie of dit wenselijk of zinvol is.
Laat ik dan wat stappen achteruit zetten.
We kunnen de zorg in Nederland niet dichttimmeren, dit kost te veel geld, dus er zijn acceptabele factoren ingecalculeerd en ja daar hoort de dood ook gewoon bij.
Punt is dan natuurlijk wat wil men in politiek Nederland, want uiteindelijk gaat de politiek hierover en als het over dit soort onderwerpen gaat schieten de politici dik te kort, alles moet worden ingefluisterd men weet totaal niet waar men over praat dus wordt het maar een schijnvertoning.
Geldstromen gaan blijkbaar niet de goede kant op, want deze geldstromen zijn alleen maar om een mooi plaatje te schetsen, wie zit er op keiharde cijfers te wachten?
Kijk wat er bij de politie gebeurd, wat daar op het moment mis gaat op allerlei gebieden is er geld geinvesteerd, zelfde geldt voor de brandweer waar gaan de geldstromen nu heen en wat zijn de gevolgen?
De ambulance dienst idem en we lopen in elkaars werkzaamheden te roeren, zonder heldere resultaten, maar ja het plaatje klopt, we passen de gewenste cijfers aan, om de managers maar hun gelijk te geven en hun baantjes te behouden.
Gaat mij er dus meer om hoe deze politieke denk en werkwijze wordt verandert, want daar wordt ik dus echt misselijk van, allemaal mooie verhaaltjes en op straat zie je het dus eigenlijk mis gaan maar in Den Haag weet men dat niet, gaat ook niet komen ook denk ik, want politiek gezien zijn deze details toch helemaal niet interessant, alles valt binnen het acceptabele grijze gebied en de burger neemt er genoegen mee. We kunnen er weinig aan doen, want onze politiek is van de gulden middenweg, een partij maakt een punt, maar moet samenwerken met een andere partij er moet dus water bij de wijn. Helaas had ik juist vanwege dat ene punt op die partij gestemd, daar gaat mijn stem dus.........
Aan de ene kant heb je dus Nederland met al zijn regels en procedures waarmee het lijkt of we alles willen dichttimmeren (wat niet gaat) maar aan de andere kant zijn er landen waar je dus maar moet zien hoe jij het allemaal regelt en of je kosten gaat maken aan de zorg.