Is het nu verbeelding van mij of kunnen we stellen dat het bezit van illegaal vuurwerk gestegen is?
Dit topic is geopend voor discussie's over illegaal vuurwerk naar aanleiding van de vele berichten in het vuurwerk incidenten topic.
Het lijkt door de berichten, alleen hier al op het forum geplaatst, in ieder geval ook al meer te zijn dan andere jaren.
Komt dit door de verhoogde aandacht en het oppakken/ opsporen van figuren die zich hiermee bezig houden of is het werkelijk erger geworden en is het aantal opgepakte mensen met illegaal vuurwerk slechts een indicatie?
Als we uitgaan van b.v. het oppakken van drugscriminelen dan was er volgens mij altijd een stelregel dat het slechts (x%) van het werkelijke aantal drugscriminelen was wat opgespoord/veroordeeld werd. Als dit zo is dan is het werkelijk aantal mensen dat zich bezig houdt met illegaal vuurwerk vele malen hoger.
Ik hou mijn hart vast voor de slachtoffers die het dit jaar gaat opleveren, wat al dan niet alleen maar kijkend publiek is.
En wat te denken van de schade aan straatmeubilair en persoonlijke goederen, als ik uitga van het aantal meldingen hier dan moeten we denk ik rekening houden met een aanzienlijke verhoging van het aantal schadegevallen.