Goede beelden, inderdaad roept het wat vragen zoals het gemonteerd is (was heb ze niet meer bekeken). Ik kan me de emoties van de man heel goed voorstellen en hoewel niet juist moeten we ook inzien dat de man in een wel heel trieste situatie terecht is gekomen.
Respect heb ik nog meer voor de diender die de "draai om zijn oren" en het "maar heeft laten gebeuren" Ik denk (weet bijna zeker) dat het de enig juiste keuze is geweest niet leuk dat je als boksbal wordt gebruikt maar de diender heeft de situatie heel goed aangevoeld. Ik ben ook bang dat vanwege de emotionele situatie een aanhouding tot escalatie zou leiden immer, er zijn zat omstanders die (net als wij) de emotie begrijpen en van een eventuele aanhouding iets zullen gaan vinden waar je niet op zit te wachten.
Duidelijk dat de diender zich heel goed realiseert dat hulp verlenen niet alleen handelen betekent maar ook weleens accepteren en berusten hoe fout de reactie van de man in basis ook moge zijn. Deze diender hoort wat mij betreft een hele dikke
te krijgen.