P2000 berichten 2015

Auteur Topic: P2000 berichten 2015  (gelezen 118268 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #240 Gepost op: 24 april 2015, 02:31:20
00:11:53 24-04-1502/123GROUP-1AGS spoed contact RAC
0102011BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (AGS-1 Alarmcode)
0102998BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)
00:08:32 24-04-15GROUP-1PRIO 1 : Karperweg/HOGERING - N702 Almere Wegverv. Beknelling (Soort voertuig: tankauto) (eenzijdig) (THV: Zwaar) (IncGrp: 01) (aantal gewonden: 1) (ags,Inzet brw,f-log)
0700025BRW Veiligheidsregio Flevoland (Sectie Fascilitair)
23:55:43 23-04-15-ALPHA-PRIO 2 : IncGrp02 Hoofd Brandweerkazerne Almere Markerkant 15 13 Almere 1314AT Herbezetting
0700200BRW Flevoland (Almere) (Herbezetting beroeps)
23:54:19 23-04-15-ALPHA-Graag tel contact RAC Flevo
0700911Veiligheidsregio Flevoland (OvD Bevolkingszorg Almere Alarmcode)
23:09:38 23-04-15GROUP-1PRIO 1 : 4171 4091 8062 Distelweg/hogering Almere Wegverv. Beknelling (Inzet brw) (Soort voertuig: tankauto) (eenzijdig) (THV: Zwaar) (IncGrp: 01)
0700163BRW Flevoland (Almere-Stad) (Bemanning HV/WO)
0701101BRW Flevoland (Almere-Stad) (Kazernealarm)
0700551BRW Flevoland (Lelystad) (Springbemanning)
0700013BRW Veiligheidsregio Flevoland (OvD Zuid Alarmcode)
0700027BRW Veiligheidsregio Flevoland (OvD Zuid Infocode)
23:07:06 23-04-15GROUP-1PRIO 1 : IncGrp01 4131 4133 Distelweg Almere Wegverv. Beknelling (Inzet brw)
0700160BRW Flevoland (Almere-Stad) (Bemanning TS/WO)
0701101BRW Flevoland (Almere-Stad) (Kazernealarm)
0700140BRW Flevoland (Almere-Veluwsekant) (Bemanning TS)
Tankwagen met LPG gekanteld. Berichten dat er kerosine in zou zitten zijn niet juist. Het VN-nummer (stofidentificatienummer) op de wagen was 1965.
De Hogering is in beide richtingen afgesloten tussen Markerdreef/Noorderplassenweg en Tussenring.
Volgens een agent t.p. is het de bedoeling dat de tankwagen vannacht nog geborgen wordt. Dit zal enige uren in beslag nemen.

http://www.hv-almere.nl/2015/04/tankwagen-gekanteld-op-de-hogering/


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #241 Gepost op: 24 april 2015, 16:29:00
Citaat van: erdebee link=msg=1345957 date=1429835480
Tankwagen met LPG gekanteld. Berichten dat er kerosine in zou zitten zijn niet juist. Het VN-nummer (stofidentificatienummer) op de wagen was 1965. De Hogering is in beide richtingen afgesloten tussen Markerdreef/Noorderplassenweg en Tussenring. Volgens een agent t.p. is het de bedoeling dat de tankwagen vannacht nog geborgen wordt. Dit zal enige uren in beslag nemen. http://www.hv-almere.nl/2015/04/tankwagen-gekanteld-op-de-hogering/

Op de site van HV-Almere zijn de informatie en de foto's intussen geactualiseerd.
http://www.hv-almere.nl/2015/04/tankwagen-gekanteld-op-de-hogering/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #242 Gepost op: 28 april 2015, 17:56:11
p2kflex
17:50:15 28-04-15GROUP-1PRIO 1 Ongeval Wegvervoer Letsel : : Afrit A1 L - Kootwijk 18 : Apeldoorn 067591 067743 (THV Beknelling licht)
0804723BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (Bevelvoerder)
0804726BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (Blusploeg)
0804725BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (Kazernecode)
0804750BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (Lichtkrant)
0806775BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (TS 7743)
0804431BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn) (Infocode klein Incident)
0805810BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OvD Epe - Voorst - Apeldoorn piket)
0806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)
p2kflex
17:51:50 28-04-15GROUP-1PRIO 1 Brand Wegvervoer : : A1 R : 74,0 Radio Kootwijk 067749 GLM_071341 (personenauto)
0900485BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie)
0900540BRW Gelderland-Midden (Garderen) (Blusploeg)
0804683BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (Bevelvoerder)
0804686BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (Blusploeg)
0804685BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (Kazernecode)
0804710BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (Lichtkrant)
0806771BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (TS 7749)
0804431BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn) (Infocode klein Incident)
0806220Meldkamer Oost Nederland (Infocode Gelderland-Midden)
0806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)
p2kflex
17:53:01 28-04-15GROUP-1GLM_Prio 1 BR Voertuig (personenauto) A1 R 74,0 UGCH 1341
0900485BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie)
0901080BRW Gelderland-Midden (Ede Centrum) (Voertuignavigatie)
0900540BRW Gelderland-Midden (Garderen) (Blusploeg)
0900049BRW Veiligheidsregio Gelderland-Midden (Voorlichting Vallei Infocode)
0901061BRW Veiligheidsregio Gelderland-Midden (OvD West Infocode)
p2kflex
17:54:06 28-04-15GROUP-1Prio 1 Ongeval Wegvervoer Letsel (THV Beknelling licht) (personenauto) A1 R 74,0 Radio Kootwijk
0830218Politie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (PersInfo Apeldoorn)
0830999Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)


Ongeval is bij 74,0 - dat is ter hoogte van parkeerplaats Lucasgat waar laatst ook al een ernstig ongeval met brand was.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=90591.0
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #243 Gepost op: 28 april 2015, 17:59:52
Aan de hand van de foto: aanrijding op rijstrook 1 waarbij een auto in de brand staat
A1 ter hoogte van hectometerpaaltje meter 74 https://twitter.com/RonaldHoevers/status/593081512951676928/photo/1
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #244 Gepost op: 29 april 2015, 00:00:04
Jap. Betrof ook 1 incident. Ook de melding afrit Kootwijk was hetzelfde incident. TS'sen Ugchelen en Uddel reden vlak achter elkaar de A1 op richting Apeldoorn. Garderen was toen al lang en breed met beide voertuigen gepasseerd. Uddel en Ugchelen konden dus ook vrij snel huiswaarts. Hun inzet was niet meer nodig.

Wat ik begreep rijdt er voor het baanvak Kootwijk-Apeldoorn bij brand sinds kort altijd 1x TS VGGM extra mee vanaf dezelfde kant. Dat verklaart waarom bij de autobrand een 2de TS werd gepiept vanaf dezelfde kant, en bij lucasgat 3x TS (Potentieel middelbrand + 1x TS VGGM).
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #245 Gepost op: 29 april 2015, 08:17:15
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1346763 date=1430258404
Jap. Betrof ook 1 incident. Ook de melding afrit Kootwijk was hetzelfde incident. TS'sen Ugchelen en Uddel reden vlak achter elkaar de A1 op richting Apeldoorn. Garderen was toen al lang en breed met beide voertuigen gepasseerd. Uddel en Ugchelen konden dus ook vrij snel huiswaarts. Hun inzet was niet meer nodig.

Wat ik begreep rijdt er voor het baanvak Kootwijk-Apeldoorn bij brand sinds kort altijd 1x TS VGGM extra mee vanaf dezelfde kant. Dat verklaart waarom bij de autobrand een 2de TS werd gepiept vanaf dezelfde kant, en bij lucasgat 3x TS (Potentieel middelbrand + 1x TS VGGM).
Voor 1 simpele autobrand 2x TS?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #246 Gepost op: 29 april 2015, 19:28:24
Citaat van: Peter71 link=msg=1346780 date=1430288235
Voor 1 simpele autobrand 2x TS?

Dat is inderdaad de samenvatting van mijn verhaal.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #247 Gepost op: 29 april 2015, 19:33:25
We zullen het maar houden op bijzonder. Ik heb me er al meer over verbaast in die regio. 998765


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #248 Gepost op: 29 april 2015, 19:39:48
Citaat van: Peter71 link=msg=1346916 date=1430328805
We zullen het maar houden op bijzonder. Ik heb me er al meer over verbaast in die regio. 998765

Niets is definitief. Het kan altijd weer teruggedraaid worden. Het is wel belangrijk dat er nu eindelijk eens wat gebeurd daar. Jarenlang rijdt Uddel hier al op. En vanaf Apeldoorn wordt steevast volgehouden dat zij hier als eerste zijn. Nu GLM mee mag rijden blijkt ineens dat Kootwijkerbroek toch vlak voor Uddel rijdt, en dat Garderen een autobrand kan afblussen voordat Uddel aan komt rijden.

Uiteindelijk hebben we recht op de snelste hulp. Daarom is het goed dat hier nu mee getest wordt. 2x TS voor een autobrand is misschien niet nodig. Maar wel een goeie graadmeter om uit te zoeken wie hier sneller kan zijn.

Ik mag hopen dat men snel genoeg beseft dat Uddel hier als 2de of 3de in het KVT thuis hoort en dat het echt diverse minuten scheelt om Garderen te sturen. De aanrijtijden zijn hier al buitengewoon lang. Laten we dan niet nog 4 of 5 minuten verspillen. Het gaat om een weggedeelte met jaarlijks veel incidenten waarvan vele redelijk maatgevend zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #249 Gepost op: 29 april 2015, 19:45:02
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1346918 date=1430329188
Niets is definitief. Het kan altijd weer teruggedraaid worden. Het is wel belangrijk dat er nu eindelijk eens wat gebeurd daar. Jarenlang rijdt Uddel hier al op. En vanaf Apeldoorn wordt steevast volgehouden dat zij hier als eerste zijn. Nu GLM mee mag rijden blijkt ineens dat Kootwijkerbroek toch vlak voor Uddel rijdt, en dat Garderen een autobrand kan afblussen voordat Uddel aan komt rijden.

Uiteindelijk hebben we recht op de snelste hulp. Daarom is het goed dat hier nu mee getest wordt. 2x TS voor een autobrand is misschien niet nodig. Maar wel een goeie graadmeter om uit te zoeken wie hier sneller kan zijn.

Ik mag hopen dat men snel genoeg beseft dat Uddel hier als 2de of 3de in het KVT thuis hoort en dat het echt diverse minuten scheelt om Garderen te sturen. De aanrijtijden zijn hier al buitengewoon lang. Laten we dan niet nog 4 of 5 minuten verspillen. Het gaat om een weggedeelte met jaarlijks veel incidenten waarvan vele redelijk maatgevend zijn.

En het is een stukje veluwe, op dit moment geen gevaar voor bosbranden...  maar misschien wel één van de redenen.