En het is een stukje veluwe, op dit moment geen gevaar voor bosbranden... maar misschien wel één van de redenen.
Het gaat om baanvakken van zo'n 17 kilometer. Namelijk de baanvakken Kootwijk-Hoenderloo en Kootwijk-Stroe. De eerste in het uitrukgebied van Uddel, de 2de in dat van Garderen. Beide gaan op dezelfde plek de snelweg op. Dus op 1 van de 2 vakken rijdt een ploeg die daar gemiddeld een langere uitruktijd heeft. Ik weet vrijwel zeker dat dat Uddel moet zijn. Gisteren in elk geval wel.
Het is inderdaad vrij kwetsbaar gebied met de lengte, natuur, vele vrachtvervoer, bochten en ontbrekende verlichting + matrixborden.
Als de meldkamers samengevoegd worden zal er toch 1 KVT ingevoerd moeten worden. Ben benieuwd of dat wel Garderen gaat worden. Ook voor het gebied wat er achter ligt is het wel belangrijk. Het is de VNOG al eens gelukt om Uddel en Ugchelen naar een woningbrand in Kootwijk te sturen. Geloof niet dat de posten Garderen, Kootwijkerbroek en Harskamp daar om konden lachen.