P2000 berichten 2015

Auteur Topic: P2000 berichten 2015  (gelezen 116235 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #560 Gepost op: 26 november 2015, 16:06:54
Citaat van: RAdeR link=msg=1387604 date=1448545035
Veiligheidsregio Zld @VRZ
Zeeuwse RRT (hoogtereddingsteam) brandweer post Koegors, Terneuzen is onderweg voor assistentie.
Einde bericht
1:51am · 26 Nov 2015
Een man die aanspreekbaar is bergen? De term bergen wordt meestal gebruikt voor een stoffelijk overschot.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #561 Gepost op: 26 november 2015, 18:36:02
Citaat van: Heftrucker link=msg=1387569 date=1448539274
Ik kan nergens vinden of het RRT daadwerkelijk ter plaatse en/of ingezet is geweest.
Weet iemand daar meer over?

RRT was aanrijdend en toen werd de oplossing gevonden met de kraan van het schip zelf (zie nieuwsbericht politie). RRT is toen omgekeerd. Zij zijn dus niet ter plaatse geweest.  O0

Citaat van: honderd link=msg=1387499 date=1448524471
De andere naam van een HRT dus?
Inderdaad, komt op hetzelfde neer. Mooi voorbeeld zijn ook de First Responders in den lande. FRB, MFR, BLS-team, FR... enz. enz.  ^-^
If you can dream it, you can do it.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: honderd link=msg=1387586 date=1448541579
Kijk eens wat je dikdrukt? Opgeroepen. Dat klopt, ze zijn opgeroepen, maar hoe vaak wordt een MMT opgeroepen en komt deze niet ter plaatse? De vraag was of het RRT ook ter plaatse en ingezet is geweest.
Ja, en?

Blijkbaar trek jij ergens uit het dikgedrukte een conclusie dat deze quote antwoord zou geven op een gestelde vraag. Bij mijn weten citeer ik alleen een poiitiebericht, en zeg ik verder nergens wat verder hun rol is geweest. Je gaat blijkbaar met je eigen suggestieve gedachte aan de haal in deze reactie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Live link=msg=1387579 date=1448540643
Filipijnse scheepsofficer gewond geraakt na val in ruim

De man was aan het werk op het schip en wilde met een trap van boven naar beneden in het ruim. Door onbekende oorzaak viel hij twee lagen verder naar beneden. De man was aanspreekbaar en hulpverlening is direct gestart.

Ik veronderstel dat hier wordt bedoeld een normale ruimladder, en daar kom je met een standaard brancard niet tegenop.

Kennelijk lag het schip niet aan een begaanbare kade want anders had de ladderwagen of de hoogwerker uitkomst kunnen brengen.
Gewoon een brancard aan een lijn van voldoende lengte laten zakken en dan de boel omhoog halen door optoppen van de ladder of de hoogwerker.
Overigens die kraan aan boord is er toch altijd al geweest waarom niet meteen gebruikt ?


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #564 Gepost op: 26 november 2015, 21:34:21
Citaat van: Jims link=msg=1387675 date=1448559362
RRT was aanrijdend en toen werd de oplossing gevonden met de kraan van het schip zelf (zie nieuwsbericht politie). RRT is toen omgekeerd. Zij zijn dus niet ter plaatse geweest.  O0

Dank Jims voor je antwoord.
Ik vermoedde het al, maar kon zijn dat ze assistentie hadden verleend bij het takelen met de kraan.
Bedankt voor je bevestiging!  O0


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #565 Gepost op: 27 november 2015, 10:21:21
p2kflex
10:20:43 27-11-15GROUP-1Bommelding Grote Noord Hoorn NH
0202999BRW Noord-Holland Noord (Monitorcode)
0203800Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Burgemeester Hoorn)


xgnoom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #566 Gepost op: 27 november 2015, 15:59:49
Weet iemand hier het fijne van?
Citaat
15:49:34  27-11-15 PRIO 1 (NB: COMPAGNIE BRAND) UGS UITGANGSSTELLING WTL-501 5101 5231 5434 5435 4531 ZWT_5071 6663 6687 4103 6892 6682 NHN HOVD HOOFD OFFICIER VAN DIENST WEST, NHN HOVD HOOFD OFFICIER VAN DIENST OOST, ACBZ, NHN SBZ PKTCN,


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #567 Gepost op: 27 november 2015, 16:17:08
 
Citaat van: xgnoom link=msg=1387872 date=1448636389
Weet iemand hier het fijne van?
Zijn testen i.v.m. backoffice PreCom.
Als je kijkt naar de capcodes zie je ook dat er allemaal opvolgende en niet-toegewezen codes worden gepiept.
Niks aan de hand dus...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


xgnoom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #568 Gepost op: 27 november 2015, 16:19:58
Thanx, zie nu idd andere testmeldingen staan.
Als er werkelijk iets groots aan de hand zou zijn dan zou je ook een hele stroom meldingen verwachten.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #569 Gepost op: 27 november 2015, 16:22:19
Ik wist niet wat het 'fijne' was wat je wou weten bij die melding.... dus:

Een brandweercompagnie bestaat uit twee (blus)pelotons en een ondersteuningspeloton. Een bluspeloton bestaat onder andere uit 4x een TS. Het eerste bluspeloton is actief bij 'zeer grote brand'. Wanneer het incident dan nog vraagt om meer brandweer personeel/materieel, volgt de opschaling naar compagniebrand.

De melding betreft een test van de opschaling van zeer grote brand naar compagniebrand. Je ziet aan de voertuignummers dat er één bluspeloton en één ondersteuningspeloton gealarmeerd wordt. Dit is dus geen werkelijke alarmering, maar een alarmering naar onbekende/test capcodes. Deze capcodes zullen wanneer de testresultaten goed zijn vervangen worden voor werkelijke capcodes zodat het systeem de juiste eenheden zal alarmeren bij een opschaling naar compagniebrand.

UGS staat voor uitgangsstelling, een vooraf aangewezen plaats waar de pelotons zich verzamelen om vervolgens samen richting incident te vertrekken. WTL-501 is de UGS voor deze melding.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.