Jij als verpleegkundige zou toch moeten weten dat je een drenkeling als het even kan horizontaal uit het water moet halen. En als je dan het slachtoffer uit een gracht moet halen met een hoge kade een redvoertuig ideaal is om het slachtoffer liggend in de schepbrancard naar boven te hijsen.
Vandaar dat ik nog een reactie plaatste met de tweet van de politie en mijn gedachten over het type incident ( hoge kade, dus een ophijsing ) er nog even bij heb gezet. Ik had dus hetzelfde vermoeden als jou Peter, maarja van speculaas wordt men hier op het forum meestal niet blij... Dus kan wel van alles roepen wat ik denk maar dan komt daar weer commentaar op. Vandaar dat mijn vragen gericht waren op de alarmeringen. Een afhijsing voor een duikploeg blijft een vreemde alarmering mijn inziens. Ik ga ervan uit dat de AC wist dat het om een persoon te water ging, de politie wist dat in ieder geval wel, dus waarom niet alarmeren op persoon te water? Maargoed dan ben ik waarschijnlijk ook nog een zeurpiet als ik daar vragen over heb... Gelukkig is het forum ook bedoelt voor vragen...
NB: Ik ben inderdaad verpleegkundige, alleen niet op straat/ambulance. Het beroep verpleegkundige is heel breed dus weet je als verpleegkundige ook niet altijd alles... Iets met dingen over een kam scheren...