Middelbrand (loods) IJweg - Zwanenburg 30-12-2014

Auteur Topic: Middelbrand (loods) IJweg - Zwanenburg 30-12-2014  (gelezen 3860 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 31 december 2014, 15:13:35
Jullie reageren op -1- foto zonder het verhaal erbij te kennen, wellicht was het maar een kort moment en was er een heel goede reden voor om dit op deze manier te doen?  :)

Misschien iemand die erbij was (Jeff?) en een toelichting kan geven?
Samen sterk in de hulpverlening!


jare

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #11 Gepost op: 31 december 2014, 18:46:40
Citaat van: Live link=msg=1318707 date=1420035215
Jullie reageren op -1- foto zonder het verhaal erbij te kennen, wellicht was het maar een kort moment en was er een heel goede reden voor om dit op deze manier te doen?  :)

Misschien iemand die erbij was (Jeff?) en een toelichting kan geven?

Ben niet zo van het reageren, ben er ook niet bij geweest. Wel weet ik dat als je effectief rookgas koeling wil doen je bijna geen betere straal kan wensen dan een cobra. Door de fijne nevel, de hoge druk kan je met weinig schade heel veel rookgassen koelen, in een grote ruimte, denk aan loodsen, parkeergarages en dergelijke. koelend vermogen is vergelijkbaar met lage druk.

vraag is als dit bij deze inzet nodig was.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #12 Gepost op: 31 december 2014, 20:27:41
Citaat van: jare link=msg=1318774 date=1420048000
Ben niet zo van het reageren, ben er ook niet bij geweest. Wel weet ik dat als je effectief rookgas koeling wil doen je bijna geen betere straal kan wensen dan een cobra. Door de fijne nevel, de hoge druk kan je met weinig schade heel veel rookgassen koelen, in een grote ruimte, denk aan loodsen, parkeergarages en dergelijke. koelend vermogen is vergelijkbaar met lage druk.

vraag is als dit bij deze inzet nodig was.

Ik ken korpsen die lang voordat de Cobra was uitgevonden een Karcher gebruikten voor rookgassenkoeling.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 31 december 2014, 20:32:21
Citaat van: jare link=msg=1318774 date=1420048000
Ben niet zo van het reageren, ben er ook niet bij geweest. Wel weet ik dat als je effectief rookgas koeling wil doen je bijna geen betere straal kan wensen dan een cobra. Door de fijne nevel, de hoge druk kan je met weinig schade heel veel rookgassen koelen, in een grote ruimte, denk aan loodsen, parkeergarages en dergelijke. koelend vermogen is vergelijkbaar met lage druk.

vraag is als dit bij deze inzet nodig was.
Een COBRA is niet geschikt om rookgaskoeling uit te voeren, zeker niet in zo'n grote loods als waar het hier om gaat. Als je mazzel hebt kun je het proberen met lage druk. Koeling kun je enkel effectief doen als daar op een juiste wijze water, en het mooiste is dan 250ltr per min in flash-overstand een ruimte in jaagt. ::)