Er stonden geen remsporen, anders dan van de blauwe truck en krassen van de botsabsorber die in zijn geheel verschoven is.
Als de klap in de achterliggende woonwijk hoorbaar was kan je ongeveer wel uitrekenen hoe hard het is gegaan. De vrachtwagencombinatie reed gewoon vol op de botsabsorber in. Laaddeur van de aanhanger was ook deels naar binnen geklapt door de impact van de botsing.
Sorry foutief, enige sporen die er staan ( ben er vandaag zelf geweest ) zijn van de actiewagen en bus. Geen van de sporen die er staan komen overeen met bandensporen van een vrachtauto.
Deze situatie is wel heel extreem hoor. Ik kan helaas niet echt inschatten wat er nog voor deze actiewagen staat aan afzetting, maar zo extreem als wat hier gebeurt is echt bizar. Mijn ervaring met RWS is ook niet altijd goed. Er wordt wel vaker wat goed gekeurd wat in de praktijk uiteindelijk helemaal niet zo veilig is als dat het op papier lijkt.
En het verkeer wat er veel te hard voorbij rijdt, dat is helaas dagelijkse kost!
Zo extreem is deze situatie niet, deze kom je tegen bij elke afzetting op een samenkomst van snelwegen. En tegenwoordig rondom Amsterdam wordt er niet gekeurd door de centrale, maar door de WIS wat naar mijn ervaring een hele verbetering is.
In 2008 zat ik een aantal weken in de Schipholtunnel en daar hebben we met veel 4-en en 5-en de KLPD bij kunnen betrekken. Na een 3 tal uren kwam de vriendelijke man met zijn handen in het haar melden dat het niet bij te benen was! Het getal '70' stond bij een hoop bestuurders niet op het display. Om nog maar te zwijgen over de bestuurders die door de kruizen heen gingen als om 00:00 de afzetting om ging van 2 naar 4 rijstroken.
Klopt inderdaad, was een meneer van het KLPD. Ook in de nacht met de motorrijders konden ze het niet bijbenen, hoogste snelheid toen gemeten was 226 km/h door een motor. Ergste vond ik die rus die om in te halen maar door de afzetting heen reed.
Ondanks dat het weken op de snelweg gevaarlijk is en blijft, vind ik het nog steeds veiliger als op onderliggend wegennet waar je rekening moet houden met verkeer van twee kanten af.