Op zich een leuk streven de AC alle tekeningen kunnen inzien van een hele regio maar ik denk dat dit een utopie is.
Gemeenten hebben vaak al niet de beschikking over tekeningen en het kadaster heeft alleen maar de grenzen van de kavels.
Ga voor de grap maar eens een tekening van een oud pand opvragen bij een gemeente... Enkhuizen zal je bijvoorbeeld vrij vlot door verwijzen naar het westfries archief en als die een tekening hebben is het er veelal een uit een jaar ver voor de geboorte van Robin Hood.
Je zult een indruk krijgen (zoals Peter aangeeft) van maar ik betwijfel of die indruk ook maar een beetje in de buurt zal komen van de werkelijkheid. Wellicht dat er voor de plaatselijke korpsen (voor zover je daar nog van mag spreken) tijdens controles op brandveiligheid op den duur een kleine verbetering in is te brengen door tijdens de controle de breedte en diepte van een pand te registreren maar dan nog houd je verborgen ruimten. En wat doe je met twee aan elkaar grenzende panden, de ruimten tussen de panden kun je niet meten en zo weet je van alles eigenlijk nog steeds niks.
Zit er slechts een spouw tussen of een halve meter, zijn de panden in het verleden op enige nivo gekoppeld geweest en noem maar op. Bij winkelpanden zou je een basis kunnen vormen op grond van het vluchtplan van de winkel (heeft iedereen zo'n vluchtplan ??) en dan nog vertelt dat plan me alleen iets over de vloerindeling, niets over loze ruimten in het plafond of de constructie en (oude) verbindingen tussen panden.
Daarnaast kun je je afvragen of het vergaren van deze kennis een taak is van de brandweer of gemeente of leg je die verantwoording bij de gebruiker, eigenaar of bewoner.
In mijn optiek is er voor dergelijke panden (en branden) maar een optie, alarmeren als middelbrand en op basis van lokale bekendheid van de brandweerlieden tweezijdig aanrijden, verkennen en zo mogelijk aanvallen. Samen met een portie geluk en vakmanschap