er wordt hier wel vergeten dat er in de dikke muren wel overal ramen en deuren zitten naar de kleine steegjes die overal tussendoor lopen.
dit blijven de zwakste plekken in je gevecht tegen de vlammen. mijn directe collegas waren de eerste auto en zij hebben ook gezien dat bij bv ici paris er 3 plavonnen over elkaar heen zaten. toen die werden weggehaald stond het in een paar seconde helemaal zwart terwijl er daarvoor nog niks was. dit zijn echt zaken waar je niks tegen kan doen. het vuur komt overal vandaan en gaat overal naartoe
Ik denk dat er juist wel aandacht is voor de verborgen ruimten in de panden het is door diverse mensen benoemd en ook dat het uiterst vern(censuur)f is. Neem als voorbeeld de kennelijk open verbindingen tussen de schoenenwinkel. Als je de foto's van de restanten bekijkt met de wetenschap hoelang de brand heeft gewoed, dan is het, denk ik, een wonder dat die ene branddeur het gehouden heeft.
Wat je aangeeft van 3 plafonds boven elkaar is denk ik ook een kleuterschool voorbeeld van de situatie die Peter heeft proberen te beschrijven, geen idee hebben van de verborgen ruimten terwijl daar gedurende de brand heel stiekem de ideale omstandigheden worden opgebouwd om iedereen onaangenaam te verrassen.
Uit je reactie proef ik dan wel weer dat tekeningen, als ze er al zijn, absoluut geen enkele zekerheid brengen ten aanzien van de werkelijke situatie de je gaat aantreffen, ik neem tenminste aan dat er op geen enkele tekening aangegeven staat dat een pand 3 plafonds heeft.