Middelbrand (woonboerderij) Zwiggelterweg - Hooghalen 04-01-2015

Auteur Topic: Middelbrand (woonboerderij) Zwiggelterweg - Hooghalen 04-01-2015  (gelezen 3678 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2015, 21:47:20
Citaat van: Frits link=msg=1320020 date=1420403621
Naja dat ligt eraan hoe dichtbij je de TW bij de TS kunt neerzetten maar laat het is een keer 20 meter zijn. Dat betekent dat er 2 vierduimers van 10 meter uitgerold en aangekoppeld moeten worden. Dat kan behoorlijk snel. Pomp van de tw laat je over aan de chauffeur van de TS. Dan ben je dus vrij snel beschikbaar als 3 en 4. Dan heb je dus op dat moment gegarandeerd 16 kuub tot je beschikking. De TW geeft ook nog een hard signaal als het niveau van het water onder de 3 kuub komt, waarmee je als bevelvoerder zou kunnen beslissen om manchappen een binnenaanval te laten stoppen. Als er op dat moment al niet een 2de TW staat.
Als een tankwagen 20mtr van de TS staat is het aankoppelen een probleem voor beide chauffeurs, en gaan alle 4 de manschappen zich bezig houden met de inzet. Beide chauffeurs kunnen best even een toevoertje uitgooien van 20mtr. Ook omdat een TS 1500 tot 200ltr bij zich heeft, en dus niet direct zonder water staat. En waterwinning is meteen een plan+ verhaal als je met tankwagens moet werken, en dat dient allemaal geregeld te zijn. En al komt die tankwagen onder de 3 kuub, dan is er nog genoeg water over als er met hoge druk wordt gewerkt. Maar heb je al zoveel water nodig moet je je ook gaan afvragen of je wel goed bezig bent. ::)


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #11 Gepost op: 4 januari 2015, 22:40:59
ik zie toch echt een inzet van 2 tankautospuiten en 4 waterdragers...En dat is niet de eerste keer. Dus blijkbaar is er veelvoudig een tekort.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2015, 23:05:16
Wanneer is er een tekort? als er geen water meer uit de handstralen komt of op het moment dat je er een TW bij vraagt omdat de 2 pendelende TW`s het niet helemaal bij kunnen houden? Er wordt per TS ook een TW gealarmeerd, dat wil niet zeggen dat je tijdens de inzet hier altijd genoeg aan moet hebben. Geen probleem om er een of twee bij te vragen, er staan er zat in de buurt.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2015, 23:09:10
Citaat van: Frits link=msg=1320047 date=1420409116
Wanneer is er een tekort? als er geen water meer uit de handstralen komt of op het moment dat je er een TW bij vraagt omdat de 2 pendelende TW`s het niet helemaal bij kunnen houden? Er wordt per TS ook een TW gealarmeerd, dat wil niet zeggen dat je tijdens de inzet hier altijd genoeg aan moet hebben. Geen probleem om er een of twee bij te vragen, er staan er zat in de buurt.
Eens, je moet gebruiken wat je in huis hebt. Ik doelde op de laatste zit van peter71
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2015, 23:15:40
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1320051 date=1420409350
Eens, je moet gebruiken wat je in huis hebt. Ik doelde op de laatste zit van peter71

Ah oke, nou daar zit wel een kern van waarheid in. Als je met een HD inzet meer water nodig bent dan een TW bevat heb je ergens al een foute keuze gemaakt. Dan ben je al lang op het punt gekomen dat je LD moet inzetten. En dan zit je ook al een beetje in middelbrand scenarios e.d.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2015, 06:53:01
Citaat van: Frits link=msg=1320020 date=1420403621
Naja dat ligt eraan hoe dichtbij je de TW bij de TS kunt neerzetten maar laat het is een keer 20 meter zijn. Dat betekent dat er 2 vierduimers van 10 meter uitgerold en aangekoppeld moeten worden. Dat kan behoorlijk snel. Pomp van de tw laat je over aan de chauffeur van de TS. Dan ben je dus vrij snel beschikbaar als 3 en 4. Dan heb je dus op dat moment gegarandeerd 16 kuub tot je beschikking. De TW geeft ook nog een hard signaal als het niveau van het water onder de 3 kuub komt, waarmee je als bevelvoerder zou kunnen beslissen om manchappen een binnenaanval te laten stoppen. Als er op dat moment al niet een 2de TW staat.
Dat is zeker waar,ik zal vanavond nog is bij ons vragen wat nu de bedoeling is,Ik laat het nog effe.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!