GRIP 2 Zeer grote brand (schokdemperproducent Koni) Korteweg - Oud-Beijerland 06-01-2015

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (schokdemperproducent Koni) Korteweg - Oud-Beijerland 06-01-2015  (gelezen 22607 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Sylvester link=msg=1320561 date=1420563293
Wie weet is het wel een forumlid die sinds november niet online is geweest.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?action=profile;u=9100

Martin op 't HV-forum, Fred op Twitter ;-)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1320563 date=1420563410
Martin op 't HV-forum, Fred op Twitter ;-)
Ik zag inderdaad Fred staan, maar ik heb geen verstand van Twitter en kon het '@fred' dan ook niet plaatsen  e050


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: mvanthof link=msg=1320514 date=1420554078
Het valt mij op dat hier ook weer bij opschalen puur regionaal gedacht wordt. Kijk maar eens op de kaart en waar de eenheden vandaan worden gehaald. VRR zit bij wijze van spreken vlak om de hoek. Ik zie bv Sliedrecht gealarmeerd worden, maar vanuit Rotterdam Zuid zijn met gemak snel ook een paar eenheden op te halen.

Regio's zijn in het verleden als een van de eerste redenen opgericht om "grens" oorlogen te slechten en om ruimer samen te werken. Maar kennelijk geldt dit niet voor regio's...

Gemiste kans weer eens.
de vrr kan er ook wat van  :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: NikonDirk link=msg=1320559 date=1420562565
Daar heb ik inderdaad ook nog aan gedacht. Misschien dat hij naast bevelvoeder (twitter account) ook een Voorlichtingstaak heeft. Wellicht komt er nog wat info.

Gezien deze tweet: https://twitter.com/fred08a/status/552384866890043392, denk ik niet dat ie hier als voorlichter rond loopt.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: mvanthof link=msg=1320514 date=1420554078
Het valt mij op dat hier ook weer bij opschalen puur regionaal gedacht wordt. Kijk maar eens op de kaart en waar de eenheden vandaan worden gehaald. VRR zit bij wijze van spreken vlak om de hoek. Ik zie bv Sliedrecht gealarmeerd worden, maar vanuit Rotterdam Zuid zijn met gemak snel ook een paar eenheden op te halen.

Regio's zijn in het verleden als een van de eerste redenen opgericht om "grens" oorlogen te slechten en om ruimer samen te werken. Maar kennelijk geldt dit niet voor regio's...

Gemiste kans weer eens.

Helemaal mee eens er wordt een GRIP 2 afgegeven, VRR zit om de hoek en behalve hun joint-TBO te sturen hadden ze gelijk makkelijk wat meer eenheden kunnen sturen. Echter vanuit de opschaling wordt regionaal gedacht omdat men ook te maken heeft met het peloton dat opgeroepen is, deze zitten dan misschien wel niet in de buurt, maar aan een half peloton en wat eenheden uit een andere regio heb je ook niet veel lijkt me


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1320568 date=1420563589
Gezien deze tweet: https://twitter.com/fred08a/status/552384866890043392, denk ik niet dat ie hier als voorlichter rond loopt.
Heb het allemaal gezien maar ik hou mij hier maar even op de vlakte..  ;)


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Citaat van: p2Elst link=msg=1320573 date=1420564289
Helemaal mee eens er wordt een GRIP 2 afgegeven, VRR zit om de hoek en behalve hun joint-TBO te sturen hadden ze gelijk makkelijk wat meer eenheden kunnen sturen. Echter vanuit de opschaling wordt regionaal gedacht omdat men ook te maken heeft met het peloton dat opgeroepen is, deze zitten dan misschien wel niet in de buurt, maar aan een half peloton en wat eenheden uit een andere regio heb je ook niet veel lijkt me

Kennelijk was die aanrijdtijd niet zo'n probleem, anders had Dordrecht wel meer eenheden gestuurd. ZHZ heeft in elk geval meer dan genoeg ervaring met grote industriebranden.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: honderd link=msg=1320523 date=1420556260
THB40? Wat is dat voor een haakarmbak?

Citaat van: p2Elst link=msg=1320553 date=1420560821
Heb ik ook proberen te zoeken maar ik kwam nergens op uit. de THB41 blijkt de Technische Hulpverlening Instorting te zijn, dus ik denk dat het ook iets daarmee te maken heeft (speculaas)

Als de THB41 de HVH-Instorting is, dan gok ik dat de THB40 de HVH-Verlichting is. Dat is een "BZK-setje", samen met de HVH-Redding. Op de website van Brandweer Bleskensgraaf staat ook de HVH-Verlichting zonder roepnummer op de foto. Zou dus goed kunnen, mede gezien het tijdstip van alarmeren. Het begon toen al te schemeren.
(http://www.brandweerbleskensgraaf.nl/)


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Fireball link=msg=1320595 date=1420567920
Als de THB41 de HVH-Instorting is, dan gok ik dat de THB40 de HVH-Verlichting is. Dat is een "BZK-setje", samen met de HVH-Redding. Op de website van Brandweer Bleskensgraaf staat ook de HVH-Verlichting zonder roepnummer op de foto. Zou dus goed kunnen, mede gezien het tijdstip van alarmeren. Het begon toen al te schemeren.
(http://www.brandweerbleskensgraaf.nl/)

Top! De bakken zelf ken ik wel, alleen de benaming van ZHZ nog niet. Bedankt!
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Inderdaad: ik wilde geen azijnzeikerd zijn en had zoiets van 'laat de discussie zich maar ontwikkelen', maar ik had als oud-brandweerman precies hetzelfde. Je bent daar in andermans domein: daar maak je geen foto's van die je dan 'hatseflats' gaat twitteren. En in het geval van een bedrijf kom je dan ook op het vlak van 'bedrijfsgeheimen' en zo. Als het een woning zou zijn zit je weer in de hoek van privacy.

En als persmuskiet ben ik het met Hogehugo eens: als er daar foto's gemaakt mogen worden die naar buiten gebracht mogen worden, wil ik er naast staan. Punt.

Peen
Redacteur van