Gebeurd toch niet want de boa's worden uit andere potjes betaald als het politie-potje. Of de gemeente moet politie uren in gaan huren bij de politie. En wat ref al aangeeft elke boa is niet competent als politieagent dus als je die allemaal omschoold zou dat geen goed doen voor het aanzien van de politie.
Maar wat moet ik me voorstellen bij een boa die zich bezighoud met veiligheid. Dat is niet de boa die hier de vis vergunning controleert neem ik aan.
Bedoel je nou dat alle BOA's niet competent zijn als Politie agent? Er zijn er namelijk zat die voor het BOA vak gekozen hebben en niet voor de politie. Al is het bijvoorbeeld maar voor het salaris wat vaak veel hoger ligt.
Anyway, on topic: De SP slaat de plank volledig mis. Het is bijzonder dat de kosten van de BOA zoveel hoger liggen. Maar als je dat plan invoert dan zouden alle taken van de Stadstoezichthouders bij de politie komen te liggen. Fiscale controles, visvergunningen, afval op de juiste manier aanbieden noem het maar op. Het lijkt me sterk dat je dat zou willen toevoegen aan de politie taken.
Overigens geef ik jullie ook wel gelijk hoor. Een gedeelte BOA's kun of moet je niet omscholen. Die redden dat waarschijnlijk niet.
@Jelte, ik ben bijvoorbeeld een BOA die zich veel bezig houdt met veiligheid. Alleen maar op het station en in de trein, maar het is wel mijn hoofdtaak.