Ik heb het filmpje ook bekeken, en vanaf het begin hoor ikzelf de pomp gewoon draaien. Collega's zullen in eerste instantie een binnenaanval/redding hebben uitgevoerd. Dat je van buitenaf geen straal op de uitslaande brand ziet wilt nog niet zeggen dat er niet geblust wordt. Daarnaast is de eerst aankomende TS een TS-4 en zijn er naast manschappen voor de redding geen mensen meer over om in de eerste minuten nog een offensieve buiteninzet uit te voeren.
Er draait op het filmpje idd een pomp, geholpen door diverse reactie ben ik wat aandachtiger gaan kijken en vallen een aantal dingen op waardoor je er mijns inziens vanuit moet gaan dat er ingezet is op redding zowel van buiten als van binnen, onder dekking van water.
- vanaf 0.03 staat er een ladder tegen de gevel die is op 0.12 bij een verder gevorderde brand goed zichtbaar evenals de helm van een van de brandweerlieden.
- op 0.29 staat de ladder er nog steeds, waaruit ik opmaak dat er geen enkele interesse voor het geen zich buiten het pand afspeelt en men kennelijk nog steeds volop binnen bezig is ondanks dat de brand in een ver gevorderd stadium is.
- op 0.40 licht een LD slang gekoppeld aan de TS op een plek waar volgens mij niet de voedingsaansluiting zit, m.i. het begin van de inzet op blussing.
De rest van de film spreekt voor zich. Ik denk dat er zeker in den beginne (met een TS4) bok hard gewerkt is om de slachtoffers te redden, helaas met beperkt resultaat.