Bah wat vind ik dit een vervelende uitspraak. Jij doet nu een aanname die op jouw eigen emotie (tegenstander van TS4) is gebaseerd en absoluut geen recht doet aan de mannen en vrouwen die in Almere (en de rest van Nederland) hun uiterste best doen. Denk ff goed na voordat je dit soort dingen zegt.
Ken jij de geschiedenis van TS4 in Almere? Verdiep je je er even in. Ik zal het kort voor doen. Almere had 1 beroepspost en 2 vrijwillige posten. De uitruktijden en de opkomst op beide vrijwillige posten werd zo slecht dat dit geen werkbare situatie meer was en de brandweer moest meegroeien/veranderen op de gewijzigde situatie. Omdat een beroeps brandweer ontzettend duur is zijn er drie, 24-uur per dag bemande, posten gekomen. Om het betaalbaar te houden is met op de beroepspost van 6 naar 4 man en op de andere twee posten van vrijwilligers, met de al geschetste problemen, naar 4 man gegaan. Dat is dus altijd nog beter dan helemaal geen 2e en 3e TS in Almere.
Daarnaast zijn er soms incidenten waar je als brandweer altijd "te laat" bent. De slachtoffers maken dan sowieso geen kans of de brand is al te groot, al kom je met 4 TS8 aan!
Ik denk dat deze mannen en vrouwen nu echt hebben gebaald dat ze met een TS-4 opgezadeld zijn... Knoerthard gewerkt, zo las ik op mijn werk in hun GMS, daar mag geen twijfel over zijn..
Gatver, nog weer zo'n smerige uitspraak. Sorry ik heb er geen andere woorden voor, ik wordt zo boos van jullie uitspraken om jullie "gelijk" te willen halen? Bedenk je eens dat de betrokken brandweerlieden jouw post lezen. Wat denk jij dan hoe zij zich voelen? Tuurlijk doel jij weer op bezuinigingen maar bij elke dode kan je dat niet op bezuinigingen gooien.
Weet jij al wat de bewoners zelf gedaan hebben aan brandveiligheid in huis? Hadden zij bijvoorbeeld een rookmelder en een vluchtplan? Ja ook dit zijn schokkende uitspraken maar het begint bij de burger zelf, de brandweer is er voor het restrisico en als we een keer iemand bij een brand redden is dat mooi meegenomen.
Ik houdt er verder over op voordat ik mij nog bozer maak maar vraag jullie beter over jullie reacties na te denken.
Prachtig toch? Doet toch nog iemand het, op de brandweer hoef je steeds minder te rekenen in dit soort situaties. ::)Dit is al heel erg vaak geroepen, en zoals gebruikelijk krijgt de repressieve dienst helaas toch weer gelijk dat dit slachtoffers gaat kosten. En ga er maar van uit dat dit incident niets aan de ingeslagen weg zal veranderen. Daar zijn die managers te eigenwijs voor.