Dit bericht las ik vanochtend
Nederlandse politie pakt drie gewapende Fransen op
Agenten dachten aan verdachten aanslag Parijs
Heel even dacht de Nederlandse politie vanmiddag de mogelijke daders van de aanslag in Parijs te hebben gevangen. Op de A16, in de buurt van de Belgische grens, werden drie Fransen aangehouden die met hoge snelheid Nederland waren binnen gereden.
Zie de
link voor het hele bericht op AD.nl.
Het is nu een dag later en het is en blijft wel lastig om te kijken wat nu echte feiten zijn en wat er niks mee te maken hebben. Zoals het bovenstaande bericht, maar ook de schietpartij bij het ongeval in parijs vanochtend en dan nog het tankstation. Persoonlijk krijg ik het gevoel dat de daders dit alles op een zeer professionele manier hebben voorbereid en proberen om ons angst aan te jagen. Daar valt het bericht van het verkeersongeval er wel in, maar die overval is dan weer een vreemde eend in de bijt. Iets zegt mij dat de heren die het gedaan hebben nog niet klaar zijn en ik hoop dat ik het zeker mis heb.
Wel hoop ik dat men nu ook niet gelijk doorslaat. Want als ik sommige reacties via de diverse media hoor dan vraag ik me af of er weer niet te veel op een verkeerde manier gereageerd word in de tegen reactie