Doden en gewonden bij terreuraanslagen o.a. op Charlie Hebdo - Parijs (Frankrijk) 07 t/m 09-01-2015

Auteur Topic: Doden en gewonden bij terreuraanslagen o.a. op Charlie Hebdo - Parijs (Frankrijk) 07 t/m 09-01-2015  (gelezen 95148 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Ten zuiden van Parijs is donderdagochtend een agente gedood in een schietpartij op straat.

France Info meldt dat er meerdere keren werd geschoten, mogelijk met een automatisch wapen. Premier Manuel Valls omschreef het incident als ernstig en vroeg de media zeer voorzichtig te zijn in het verstrekken van informatie.

De schietpartij deed zich voor tussen Montrouge en Malakoff, buitenwijken van Parijs. Na een auto-ongeluk snelden agenten naar de plaats van het ongeluk. Twee mannen in zwarte kleding zouden vervolgens hebben geschoten.

http://www.nu.nl/buitenland/3968464/agent-gedood-in-nieuwe-schietpartij-parijs.html

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Dit bericht las ik vanochtend

Citaat
Nederlandse politie pakt drie gewapende Fransen op

Agenten dachten aan verdachten aanslag Parijs

Heel even dacht de Nederlandse politie vanmiddag de mogelijke daders van de aanslag in Parijs te hebben gevangen. Op de A16, in de buurt van de Belgische grens, werden drie Fransen aangehouden die met hoge snelheid Nederland waren binnen gereden.
Zie de link voor het hele bericht op AD.nl.

Het is nu een dag later en het is en blijft wel lastig om te kijken wat nu echte feiten zijn en wat er niks mee te maken hebben. Zoals het bovenstaande bericht, maar ook de schietpartij bij het ongeval in parijs vanochtend en dan nog het tankstation. Persoonlijk krijg ik het gevoel dat de daders dit alles op een zeer professionele manier hebben voorbereid en proberen om ons angst aan te jagen. Daar valt het bericht van het verkeersongeval er wel in, maar die overval is dan weer een vreemde eend in de bijt. Iets zegt mij dat de heren die het gedaan hebben nog niet klaar zijn en ik hoop dat ik het zeker mis heb.

Wel hoop ik dat men nu ook niet gelijk doorslaat. Want als ik sommige reacties via de diverse media hoor dan vraag ik me af of er weer niet te veel op een verkeerde manier gereageerd word in de tegen reactie
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

sylvester1986

• Gast
Citaat van: Sylvester link=msg=1321265 date=1420738578
Beelden vanuit Amsterdam.
Het is nog erg druk.

https://www.madametussauds.com/amsterdam/webcam.aspx

sylvester1986

• Gast
88.150 personen betrokken bij klopjacht
Citaat
Het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft bekend gemaakt dat er ruim 88.000 personen betrokken zijn bij de klopjacht op de daders van de aanslag. Hieronder vallen 50.000 politieambtenaren, 32.000 agenten, vijfduizend leden van de Mobiele Eenheid en 1150 militairen. Bijna 10.000 personen hiervan zijn actief in de regio van Parijs.
http://www.ad.nl/ad/nl/33624/Aanslag-Parijs/article/detail/3825403/2015/01/08/LIVE-Verdachten-houden-zich-op-in-het-bos.dhtml

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Sylvester link=msg=1321267 date=1420740137
Wat ik vreemd vind: Men komt getraind over, men lijkt de aanval tot in de puntjes voorbereidt te hebben, maar dan een ID kaart achter laten in een vluchtauto.... 98uiye

Ja, en niet alleen dat. Vluchten in een Citroën C4 was ook al opmerkelijk. Dan het feit dat er geen 2de vluchtauto klaar stond maar dat er een auto gekaapt moest worden op straat. Dat persoon belt daarna 112 en de politie weet direct weer wat voor voertuig ze achtervolgen. Dan nog die ID kaart in die auto en dan ook nog die overval op dat tankstation.

Mijn vermoeden is dat de aanval goed voorbereid was, maar dat de daders er niet vanuit gingen dat ze Parijs ooit levend zouden verlaten.  e050
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

sylvester1986

• Gast
17 tot 18.000 mensen op de Dam voor 'Charlie'
Citaat
Op verschillende plaatsen in het land staan de mensen stil bij de aanslag in Parijs gisteren. Op de Dam in Amsterdam staan er 17 tot 18.000 mensen, schat de politie. Onder de aanwezigen zijn staatssecretaris Teeven, PvdA-leider Samsom, Kamerlid Marcouch en oud-politicus Frits Bolkestein.
http://nos.nl/artikel/2012330-17-tot-18-000-mensen-op-de-dam-voor-charlie.html

Vigilant

• Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1321272 date=1420741716
Ja, en niet alleen dat. Vluchten in een Citroën C4 was ook al opmerkelijk. Dan het feit dat er geen 2de vluchtauto klaar stond maar dat er een auto gekaapt moest worden op straat. Dat persoon belt daarna 112 en de politie weet direct weer wat voor voertuig ze achtervolgen. Dan nog die ID kaart in die auto en dan ook nog die overval op dat tankstation.

Mijn vermoeden is dat de aanval goed voorbereid was, maar dat de daders er niet vanuit gingen dat ze Parijs ooit levend zouden verlaten.  e050

Was een C3, en meer heb je toch niet nodig in een stad? Ik vind dat van die id kaart ook vreemd, maar langs de andere kant: hoe "goed" ze ook getraind zijn, het zijn geen speciale commando's of geheim agenten die uit gewoonte handelen.

Ik denk verder ook dat ze rekening hielden met een martelarendood.

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1321056 date=1420670774
Ook wisten ze de weg in het gebouw en wie zich exact in het gebouw bevonden. Dit is dus voorbereid, anders weet jij niet dat zij vergadering hebben met de mensen erbij die je dood wilt hebben en loop je er niet zo direct heen. Ik ga er niet vanuit dat ze het aan de klok hebben gehangen maar dit via via via enzo te weten zijn gekomen. Ze zijn heel selectief geweest want niet iedereen die bij de vergadering aanwezig was is dood of zwaargewond.

In de Vlaamse krant De Standaard stond vandaag dat de daders aan de ingang van het gebouw een vrouw (medewerkster van de krant) met haar kind gijzelden op het ogenblik dat zij het gebouw wilde betreden. De vrouw moest de beveiligde voordeur openen en vervolgens tonen waar precies in het gebouw de redactie was gehuisvest. Vrouwen werden trouwens door de daders gespaard.

Ik vond het trouwens al vreemd dat er sprake was van een derde (de chauffeur). Nergens op de amateurbeelden zie je een derde achter het stuur van de vluchtwagen.

Dinges

• Senior gebruiker
http://www.nu.nl/buitenland/3968985/klopjacht-aanslagplegers-parijs-verplaatst-zich-omgeving-bos.html

''De twee broers, Said en Chérif Kouachi, die worden gezocht, hebben hun auto achtergelaten en zijn te voet verder gegaan. Mogelijk verbergen zij zich in het bos van Retz, dat qua oppervlakte groter is dan Parijs.

Volgens The Telegraph is een helikopter over het bos gevlogen en hebben tientallen politievoertuigen zich in en rond het bos verspreid. Er is een gebied van 15 tot 20 kilometer afgezet.''

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1321277 date=1420742962
In de Vlaamse krant De Standaard stond vandaag dat de daders aan de ingang van het gebouw een vrouw (medewerkster van de krant) met haar kind gijzelden op het ogenblik dat zij het gebouw wilde betreden. De vrouw moest de beveiligde voordeur openen en vervolgens tonen waar precies in het gebouw de redactie was gehuisvest. Vrouwen werden trouwens door de daders gespaard.

Ik vond het trouwens al vreemd dat er sprake was van een derde (de chauffeur). Nergens op de amateurbeelden zie je een derde achter het stuur van de vluchtwagen.

Die 3e verdachte is de chauffeur van de 2e vluchtwagen. Die zwarte Citroen op de beelden laten ze ergens achter en stappen daar over op een andere auto met chauffeur hoe ik begreep.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel