Ik heb net pas de filmpjes gezien en waar ik eerst deze eenheden wel hoog had zitten, is die waardering wel iets minder geworden. Wat al eerder werd gezegd is er een veel te grote trein. Bij een instap is een trein van 6 tot 8 meer als genoeg, dat je iets meer mensen op strategische plekken buiten laat staan is wel logisch ivm mogelijk ontsnappingsgevaar. En daarbij het gebruik van het vuurwapen ook wel heel appart. Nu weet ik dat dit soort eenheden op een andere manier getraind worden middels de vuurlijnen etc, maar persoonlijk vind ik de lijnen zoals deze hier gebruikt worden wel heel gevaarlijk en het zou mij niets verbazen als er diverse agenten daar een patroon uit hun vest hebben mogen peuteren.
Wat betreft het wapen van de gijzelnemer, ik kan dat niet duidelijk zien op de filmpjes dit zijn net te slecht. Mijn eerste idee was dat deze persoon gebuikt naar buiten kwam met zijn handen om zijn hoofd, maar dat is zoals ik al zij heel lastig te zien. Persoonlijk kwam het mij over dat de eenheden er op uitgestuurd waren om de gijzelnemer te doden, en niet om hem te arresteren.