GRIP 1 Zeer grote brand inzet compagnie (kringloopwinkel) Lorentzkade - Leeuwarden 07-01-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand inzet compagnie (kringloopwinkel) Lorentzkade - Leeuwarden 07-01-2015  (gelezen 12849 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
cluster 24uursdienst @brandweerlwd
Dank aan alle collega hulpverleners voor de inzet bij de zeer grote brand aan de Lorentzkade. @VRFryslan @BrandweerFrl #professioneel.
7:13 AM - 8 Jan 2015

BrandweerFrl @BrandweerFrl
Aan Lorentzkade in #Leeuwarden heeft brandweer gisteravond tot 23.30 uur nageblust. Ook vanmorgen is kort nageblust. Dit nav brand gisteren.
11:40 AM - 8 Jan 2015
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Citaat van: Live link=msg=1321915 date=1420932367
http://www.youtube.com/watch?v=y8PHQtBHwvY
Tex turian
Hoe zit het met ademlucht in een HW? aangezien hier het manschap vol in de rook staat en geen ademlucht mee heeft zoals het lijkt. Is dit verplicht? Daarnaast is er geen valbescherming. Veel korpsen hebben dit wel, is dit verplicht?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1321959 date=1420974786
Hoe zit het met ademlucht in een HW? aangezien hier het manschap vol in de rook staat en geen ademlucht mee heeft zoals het lijkt. Is dit verplicht? Daarnaast is er geen valbescherming. Veel korpsen hebben dit wel, is dit verplicht?
Ademlucht is afhankelijk hoe veel je in de rook komt te staan, sta je er regelmatig in is het verstandig ademlucht te gaan gebruiken. Valbeveiliging moet wel gedragen worden, zeker als je voor werkzaamheden uit de korf moet op hoogte. Moet je je gaan afvragen wat het nu toevoegt.

Verder doet het me goed om te zien dat meteen de eerste inzet met lage druk is. Goed, pand is niet te behouden, maar je kunt nu wel meteen doeltreffend aan het werk.

Red Cross Medic

• Senior gebruiker
    • Nieuws uit het noorden
Citaat van: Peter71 link=msg=1321964 date=1420975477
Ademlucht is afhankelijk hoe veel je in de rook komt te staan, sta je er regelmatig in is het verstandig ademlucht te gaan gebruiken. Valbeveiliging moet wel gedragen worden, zeker als je voor werkzaamheden uit de korf moet op hoogte. Moet je je gaan afvragen wat het nu toevoegt.

Verder doet het me goed om te zien dat meteen de eerste inzet met lage druk is. Goed, pand is niet te behouden, maar je kunt nu wel meteen doeltreffend aan het werk.
Ze hebben in Leeuwarden geleerd van de vorige branden...Qua valbeveiliging kan Friesland dan nog wel wat leren.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker

Hebben HW's vaste ademluchtaansluitingen in de korf, gevoed van benedenaf (al dan niet door middel van meerdere wisselbare flessen of een compressor)?
Bijdragen op persoonlijke titel.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Highfield link=msg=1321971 date=1420977510
Hebben HW's vaste ademluchtaansluitingen in de korf, gevoed van benedenaf (al dan niet door middel van meerdere wisselbare flessen of een compressor)?
Volgens mij wel, al heb ik ze ook wel met de fles op de rug in een korf zien staan. ;)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Highfield link=msg=1321971 date=1420977510

Inderdaad. Ze hoeven geen fles mee te nemen bij de meeste hoogwerkers. De HW van Leeuwarden hoeft dat ook niet. De flessen staan beneden en hangen tegen de arm aan. Meestal 4 stuks tegelijk. Kunnen verwisseld worden zonder dat men boven tijdelijk geen ademlucht heeft. In de korf is een ringleiding waarop meer dan 1 gelaatsstuk gekoppeld kan worden.

Citaat van: Peter71 link=msg=1321973 date=1420977578
Volgens mij wel, al heb ik ze ook wel met de fles op de rug in een korf zien staan. ;)

Dat kan een bewuste keuze zijn afhankelijk van de inzet. Als de mogelijkheid bestaat dat je ergens even uit de korf moet om op een dak te klimmen, of je doet sloopwerk op je knieen op de extra plank ben je op te veel afstand van de ademluchtaansluitingen en moet je dus een apart toestel meenemen.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens