Ik heb trouwens alleen de KNRM gezien bij de inzet in Kampen, omdat we de boot te water lieten in Elburg en langs het reddingstation voeren.
Bij de roeiwedstrijden wil RWS wel eens verschijnen om de vergunningen te controleren.
Voor wat betreft deze instanties heeft iedereen zijn eigen taak toch? RWS komt niet met een boot preventief bij een evenement liggen en de KNRM doet dat volgens mij ook niet, behalve als ze er flinke publiciteit mee kunnen krijgen of als een lokaal station om financiële redenen ook nog een reddingsbrigadetaak heeft (bv. tv-programma "Bommetje").
Groeten,
Mark
Dat is ook niet helemaal waar, in ieder geval in het Zeeuwse dan.
Onze vaartuigen zijn regelmatig preventief aanwezig bij evenementen, en vergeet niet dat er voor bijna alle evenementen eerst een vergunning moet worden aangevraagd, omdat zo'n beetje alle wateren in Zeeland onder beheer van RWS vallen.
De aanvragen worden altijd getoetst, en in overleg met de vaartuigen en/of Verkeerspost uitgegeven, met of zonder aanvullingen.
Overigens betekent dit alles niet dat ik tegen de RB ben of zo, maar ze mogen soms wel eens wat pro-actiever gaan worden.
Zo las ik laatst een artikel over een geredde kanoër bij Ouwerkerk, op de Oosterschelde.
Dit was de eerste keer dat ik werkelijk hoorde dat er een post is van de RB! En dan werk ik toch al sinds 2007 op de verkeerspost, en ben zelfs nota-bene OVD Water!
Maar nog nooit geweten dat ze daar zitten, wat ze daar doen, en nog veel belangrijker, wanneer ze er zijn.
Maar goed, daar zal ik binnenkort eens werk van maken, we kunnen elkaar alleen maar versterken.
Groet, Peter