Is er voldoende training?

Auteur Topic: Is er voldoende training?  (gelezen 14070 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

renos

• agent
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2015, 09:24:14
Ik merk dat er veel te doen is over het schieten. Maar het fysieke werk mbt aanhouden ed. Wordt daar dan wel voldoende in voorzien. Ik kan me de laatste keer in de dojo namelijk niet herinneren bij IBT. Ik heb het gevoel dat de politiek overheerst. AMOK, weerbaarheidstrainingen, gijzelingen. Dat is wat er nu bij ons veelal getraind wordt. Begrijp me niet verkeerd, het is erg leerzaam, en leuk om te doen maar dat is niet te trainen in 2x een uurtje per jaar.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #31 Gepost op: 26 januari 2015, 12:23:59
Citaat van: moppersmurf link=msg=1325856 date=1422205683
Gaat idd niet gebeuren ivm allerlei eisen die gesteld worden aan de schietbanen. Daarom zijn er in AMsterdam nog maar een paar bureau's waar men een schietbaan heeft.

Maar ben het wel met je eens: als men de regelgeving nou eens versoepelt, zodat je ook zonder docent de schietbaan op kan, maar daar geen toets kan doen. Geoon met de sesampas inloggen, de pas in de computer steken, schieten op de elctronische baan en de resultaten worden op je sesampas geschreven. Op het bureau log je in met je sesampas en de resultaten worden in je dossier gezet.

Eenvoudig te realiseren, kost een drol en niemand kan ooit nog klagen over te weinig schietbeurten.

Maar je we leven in regeltjesgeil Nederland

Amen,

wel dat ding dag en nacht op je heup mogen dragen. Maar zelf op een schietbaan schieten.... neeeeeee dat is levensgevaarlijk...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #32 Gepost op: 26 januari 2015, 23:04:34
Citaat van: grizz link=msg=1326086 date=1422271439
Amen,

wel dat ding dag en nacht op je heup mogen dragen. Maar zelf op een schietbaan schieten.... neeeeeee dat is levensgevaarlijk...

samengevat: inderdaad
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #33 Gepost op: 27 januari 2015, 02:19:31
Droevig.

Ik heb dit nooit gesnapt, snap het nu niet en zal het wel nooit snappen.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 27 januari 2015, 15:43:12
Citaat van: Diamondback link=msg=1326243 date=1422321571
Droevig.

Ik heb dit nooit gesnapt, snap het nu niet en zal het wel nooit snappen.

It's all about the money honey !

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 27 januari 2015, 16:20:29
Bullshit.

It's about f-ing life or death.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #36 Gepost op: 27 januari 2015, 18:50:02
Citaat van: Diamondback link=msg=1326307 date=1422372029
Bullshit.

It's about f-ing life or death.

98uiye Niet interessant voor de partijtop.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #37 Gepost op: 27 januari 2015, 21:52:39
Citaat van: moppersmurf link=msg=1325830 date=1422201796
Wauw ik ben jaloers!  ;D

De omscholing heb iknog niet gehad, dus hoe die bij ons in elkaar steekt weet ik niet. Maar 1x p/jr Amok IBT? Wauw! Ik zal maar niet zeggen hoe dat bij ons is  :'(
Citaat van: Sylvester link=msg=1322612 date=1421181222
Toen ik nog bij de Luchtmachtbewaking/DBBO werkte, hadden wij per 5 weken, 2 dagen les. In de morgen zelfverdediging en in de middag schieten.

De IBT dagen bij de DBBO worden tegenwoordig anders ingedeeld ... maar 1x per 5 weken staat nog minimaal.
En de IBT 1 dag is 9 uur.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #38 Gepost op: 27 januari 2015, 23:17:10
Ach ja vroeger bij defensie hadden we ook elke week een rondje schietbaan. Nog sterker ik kan me nog herinneren hoe de "wapengewenning" daar destijds ging. 'S  Ochtends om 3 of 4 uur werd je uit bed getrapt en kon je in pyama je wapen in de gang uit elkaar, schoonmaken en in elkaar zetten. Na een paar weken kon zelfs een .50 in het donker demonteren, schoonmaken en opnieuw in elkaar zetten zonder dat er ooit 1 ongewild schot was afgegaan en ja ze waren geladen!
Bij de blauwe tak kunnen ze meer ongewilde schoten af laten gaan dan dat ze wapens in uitelkaar en inelkaar kunnen halen want dat mag maar in 3 delen, laat staan dat we het donker kunnen. Dat is ook niet nodig: 's avonds slaapt iedereen immers en dan je wapen herladen of een storing verhelpen is dus niet nodig.

Als ik dit soort dingen op een rijtje zet is het eigenlijk héél erg triest gestelt bij hare majesteits Wets handhavende tak. Misschien moeten we toch maar het leger inzetten  :'( Dan kunnen wij bij de politie eens wat tijd besteden aan training  >:(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 27 januari 2015, 23:41:34
Ik vrees de dag dat mijn wapenbroeders en ik weer onder de gewapende macht komen te vallen. Kunnen wij aan een dood paard gaan lopen sleuren.