Is er voldoende training?

Auteur Topic: Is er voldoende training?  (gelezen 14074 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #40 Gepost op: 28 januari 2015, 11:17:00
Terwijl de oplossing zo f@cking voor de hand liggend is en al meerdere malen door de werkvloer is aangedragen. MEER training.
(her) Oprichting Politie SchietVereniging zodat je, als je dit zelf wenst, met je dienstwapen kunt schieten wanneer je wil.

Maar vooral de eerste. Meer training....

Hoe was het ook al weer ?

Hoe meer je zweet en bloed tijdens de training,

Des te minder in het eggie ? Ik rust mijn koffer...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #41 Gepost op: 28 januari 2015, 13:24:27
Citaat van: grizz link=msg=1326486 date=1422440220
Terwijl de oplossing zo f@cking voor de hand liggend is en al meerdere malen door de werkvloer is aangedragen. MEER training.
(her) Oprichting Politie SchietVereniging zodat je, als je dit zelf wenst, met je dienstwapen kunt schieten wanneer je wil.

Maar vooral de eerste. Meer training....

Hoe was het ook al weer ?

Hoe meer je zweet en bloed tijdens de training,

Des te minder in het eggie ? Ik rust mijn koffer...

GELD!!!  :'(

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #42 Gepost op: 29 januari 2015, 00:06:33
Citaat van: AureliusM link=msg=1326515 date=1422447867
GELD!!!  :'(
slacht wat gouden haantjes. Dat levert meer op  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #43 Gepost op: 29 januari 2015, 15:25:01
Citaat van: moppersmurf link=msg=1326698 date=1422486393
slacht wat gouden haantjes. Dat levert meer op  ;)

Die gouden haantjes kunnen toch de straat niet op... nooit een wapen op de heup. Nooit een vest aan....  98uiye
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

renos

• agent
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #44 Gepost op: 30 januari 2015, 16:44:42
Nou de uitzending van NOS bekeken. Denk dat we aankomende IBT weer voldoende lesinvulling hebben.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #45 Gepost op: 3 februari 2015, 21:46:56
Citaat van: grizz link=msg=1326795 date=1422541501
Die gouden haantjes kunnen toch de straat niet op... nooit een wapen op de heup.
Tegenwoordig bij ons trouwens wel, maar dat zal met de nieuwe richtlijnen te maken hebben en niet met het eigen (veranderde) inzicht

Citaat van: grizz link=msg=1326795 date=1422541501
Nooit een vest aan....  98uiye
Nee en zeer waarschijnlijk (mijn aanname) heeft hij/zij wel een vest terwijl er genoeg dienders zijn die wél op straat dienstdoen en geen vest hebben.

tja....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 5 februari 2015, 14:20:10
Citaat van: renos link=msg=1325731 date=1422182520
Ben het met je eens. Trainen is oefenen, herhalen etc. Iets waar nu de mogelijkheid niet voor is. Gaat te koste van veiligheid. Ik ben ook een voorstander van meer IBT. Vaker per jaar, minder toetsen. Meer kijken naar inzet, bereidheid, veiligheid. We zijn gevangen in protocollen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23635107/___Training_weerbaarheid_agent___.html

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #47 Gepost op: 6 februari 2015, 01:13:45
Citaat van: Maxell01 link=msg=1328696 date=1423142410
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23635107/___Training_weerbaarheid_agent___.html

MIJN GOD! hou nou eens op met het posten van al dat politieke gelul. In AMsterdam is de training in de afgelopen jaren alleen maar achteruit gegaan. We zijn van 4 IBT dagen anno 2010 naar 2 en soms 3 IB dagen gegaan. Maatwerkdagen zijn op aanvraag en op de schietbaan mag je alleen schieten als je een gasmasker meeneemt het liefst met diepzeeduikuitbreidingssetje.

Akkoord lichtelijk overdreven, maar na de berichten dat er 42 miljoen euro gestoken is in het weerbaar maken van "de" diender en dan deze berichtgeving dan begin ik toch echt spontane metaangas ontladingen te krijgen.
42 miljoen! en dan laat ik al die miljoenen die de afgelopen jaren gestoken zijn in allerlei andere kul opleidingen maar achterwege. Miljoenen euro's die véél beter gestoken hadden kunnen worden in een broek met degelijke pennenzak of een degelijke snelle verkeersauto óf betere opleidingen en trainingen. NEE! we steken ze in in FMW trainingen! Gelukkig weet kantoorpipo het weer beter en staat hij straks vooraan bij de strijd tegen IS.

OOOOOO KAK, het was na 5-en  :'( was kantoorpipo nou net lekker naar huis gegaan..... moet ik weer die M50992231 invullen om die in te leveren bij loket x zodat ik naar balie Y kan gaan waar ze formulier M3000077 verwachten....moet ik doorgaan??????

Het lijkt verdomme wel of ik bij V&D werk 98uiye

Guus1

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #48 Gepost op: 8 februari 2015, 13:15:24
Op een ander topic (over zwaardere wapens bij de politie) werd al gepost over de onvoldoende huidige training in het gebruik van het persoonlijk wapen omdat iedereen weet, hoewel daar op dat topic geen blijk van is gegeven, dat leuteren over de aanschaf van allerlei wapens die een antwoord zouden moeten inhouden op de AK's en ander ijzer waarmee criminelen zich bedienen volledig zinloos is indien ook op die wapens onvoldoende wordt getraind. Geen enkele reactie en dan nu zo'n mooi topic als dit; het is om blij van te worden  O0 Mijn suggestie zou zijn; elke wapendragende diender minstens een maal per maand op de schietbaan maar, inderdaad; ook dat is een kwestie van keuzes maken over waar de beperkte financiele middelen binnen de politie aan worden besteed.

renos

• agent
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #49 Gepost op: 11 februari 2015, 22:37:40
Wat me wel opvalt is dat er bij het woord training enkel wordt gesproken over het vuurwapen. Terwijl de meeste incidenten, volgens mij, gebeuren bij de 'simpele' aanhoudingen. Fysiek geweld.. Wordt daar dan wel voldoende in voorzien. Of is het kunstje laten zien ruim voldoende..