Is er voldoende training?

Auteur Topic: Is er voldoende training?  (gelezen 13932 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #50 Gepost op: 12 februari 2015, 01:18:24
Citaat van: renos link=msg=1330124 date=1423690660
Of is het kunstje laten zien ruim voldoende..
JEP!

boef komt met een slagstootwapen omhoog gericht naar je toe gelopen, ik roep: "leg neer dat wapen of ik gebruik peperspray!" Uiteraard zwaait hij wat in het rond en na 2 seconden roep ik: "leg neer! spray!" ik spray wat nep-pepperspray in de richting van de boef en hij doet alsof hij geraakt is. Dan ben ik geslaagd als ik ook nog een pasje opzij doe. Tactisch heet dat.

Toppie!

Ik doe een kunstje en dat redt mijn leven  :'(

Helaas! IBT doesn't  98uiye

Wist je dat men op een particuliere schietbaan gemiddeld per maand meer schietbeurten moet maken om gecertificeerd te blijven dan wij bij de politie in een jaar moeten doen?

Fucking Triest voor een van de weinige door de overheid aangewezen diensten met een geweldsmonopolie.

Sorry... ben lichtelijk teleur gesteld
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #51 Gepost op: 12 februari 2015, 07:37:31
Volledig eens Mopper, diep en diep triest. Dan wanen we ons professioneel... 98uiye

KANSLOOS... je zult zelf die verdieping moeten zoeken en zelf moeten trainen. Triest, maar voorlopig is het niet anders.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #52 Gepost op: 12 februari 2015, 07:45:36
Misschien een balletje waard ? Wederom een politieschietvereniging in het leven te roepen waar je in je eigen tijd, met je dienstwapen en munitie van de baas, kunt schieten ?

Nu weet ik dat het in Amerika een stukje anders ligt. Maar zoals je daar voor 10 dollar (met agentenkorting  ;D) voor een uur een baan kunt huren en dan los kunt gaan met een wapen naar keuze of je eigen dienstwapen lijkt mij ideaal...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #53 Gepost op: 12 februari 2015, 10:29:45
Succes.

Dan mogen jullie eerst aan de knsa certificering gaan voldoen. De minister vindt het namelijk niet wenselijk dat er sv's zijn zonder knsa certificaat.

Wat een giller.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #54 Gepost op: 12 februari 2015, 11:19:55
Citaat van: Diamondback link=msg=1330184 date=1423733385
Succes.

Dan mogen jullie eerst aan de knsa certificering gaan voldoen. De minister vindt het namelijk niet wenselijk dat er sv's zijn zonder knsa certificaat.

Wat een giller.

idd... zoals ik bij mopper al aangaf... Diep Triest...maar goed. (even mentale kracht erbij :-X)

Soms is het niet anders  :D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #55 Gepost op: 19 februari 2015, 00:55:36
Citaat van: grizz link=msg=1330190 date=1423736395
idd... zoals ik bij mopper al aangaf... Diep Triest...maar goed. (even mentale kracht erbij :-X)

Soms is het niet anders  :D

De minister.... die man is niet goed bij zijn hoofd! "Als het nodig is dan ..." ach ja het is een manier van verantwoordelijkheden uit de weg gaan. Helaas is het wel zo dat als wij (groen, geel, oranje, rood én blauwe tak) dat doen iedereen over ons heen valt. Bij "onze" minister accepteert men dat gewoon.

Wij mochten van de week toevallig een "spelletje" doen op de schietbaan: een soort hindernis parcour. Moet ik verder gaan over wat ik gezien heb of zal ik maar zwijgen?  Ik zou als docent echt getwijfelt hebben of ik nog wel verder zou willen gaan Maar ja ik denk dat hij het wel gewend is en dus niks anders meer verwacht  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #56 Gepost op: 19 februari 2015, 06:43:46
Wees blij dat jij nog een "spelletje" mocht doen. Het is gewoon heel scheef en raar geregeld allemaal. Blauw mag en moet ingrijpen als er stront aan de knikker is die de gewone persoon niet durft op te lossen, en daarvoor mogen ze wel geteld 4 keer wat oefeningen doen. Let wel van die 4 zijn er 2 examen en mag je dus eigenlijk heel niet als oefenen zien maar we doen het toch.

Groen mag niks (maar dat ging toch veranderen??) en moet ook helemaal niks want als er stont aan de knikker is dan blijven wij op veilige afstand turven dat de cijfers gehaald worden. Maar ondertussen worden wij wel getraind als een half AT (of zoals een collega zei, "het is net of ze van ons de ninja turtles willen maken"). Vind ik het erg dat ik zoveel en op die manier getraind word, nee liever te veel dan te weinig. Maar het is gewoon een scheef groei die nergens op gebaseerd is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #57 Gepost op: 19 februari 2015, 08:48:49
hoe vaak trainen jullie dan?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #58 Gepost op: 19 februari 2015, 12:56:26
3 tot 4 keer per jaar en trainen is het niet te noemen hoor... Het is 2 x per jaar een toetsmoment. Dus je houdt misschien 1 a 2 keer per jaar over om iets te trainen. Echter volgens mij train je dan net niks.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #59 Gepost op: 19 februari 2015, 14:46:57
ja ik doel dus op onze groene douane broeders ;)

ik train altijd 4x per jaar voor bit, maar naast de toetsmomenten blijft er niet veel tijd over :(