Middelbrand (gebouw) Achterom - Emmeloord 10-01-2015

Auteur Topic: Middelbrand (gebouw) Achterom - Emmeloord 10-01-2015  (gelezen 3084 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #10 Gepost op: 11 januari 2015, 19:29:34
Citaat van: jeroen21 link=msg=1322042 date=1420999853
Ik heb het niet over het aankoppelen van de ademlucht. Dat doen we gewoon buiten het voertuig.

In Het filmpje is inderdaad te zien dat ze aangekoppeld uitstappen.
Ademlucht omgangen was mij bekend. Maar ging mij inderdaad om het masker. Vaak zie ikzelf het gestuntel van de handschoenen tp gedaan worden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


ikbenben112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Technicus hoogspanning, Manschap B
Reactie #11 Gepost op: 11 januari 2015, 19:30:05
Citaat van: Peter71 link=msg=1322040 date=1420999502
Ze hadden in het voertuig al gemaskerd. De tijd die ze daarmee denken gewonnen te hebben gaat alweer verloren met het wachten tot er druk op de straal staat. In de tijd dat ze staan te wachten op 1-7 hadden ze ook kunnen maskeren. Plus dat je moet afvragen of het wenselijk is om in het voertuig te maskeren. Het gelaatstuk zal redelijk beslaan, waardoor je zicht redelijk beperkt gaat worden. Niet handig met uitstappen enz. Het komt allemaal paniekerig over. ::)

Maskeren in het voertuig heb ik goede ervaringen mee, aantal keren met autobranden al gedaan en zonder problemen tijd gewonnen. Bij het aanrijden en vlak voor het stoppen maskertje op en automaat in dan heb je ook geen last van beslaan. uitstappen, HD grijpen voertuig naderen en kat in t bakkie...
Overigens moet natuurlijk wel je pompbediener snel genoeg zijn maar dat lukte wel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 12 januari 2015, 00:12:37
Getuigen gezocht van brand

http://www.politie.nl/nieuws/2015/januari/11/03-getuigen-gezocht-van-brand.html
Laatste update: 11-01-2015 | 11:36

Emmeloord - Zaterdagavond 10 januari werd een container in brand gestoken naast een pand aan de Noordzijde. Omdat er vermoedelijk sprake is van brandstichting is de politie op zoek naar getuigen.

Rond 21.55 uur kreeg de politie melding van een brandende container aan de Noordzijde. Daar aangekomen zagen zij een brandende container tegen een pand aan staan. De brandweer bluste de brand. Niemand raakte gewond, het pand liep wel beschadigingen op. Omdat het vermoeden bestaat dat iemand de container tegen het pand heeft gezet en deze vervolgens in brand heeft gestoken doet de politie onderzoek.

Getuigen
De politie is op zoek naar getuigen die rond 21.55 uur iets verdachts hebben gezien aan de Noordzijde. Mogelijk is de container tegen het pand aangeplaatst en kan deze persoon gezien zijn met de container. Getuigen die informatie hebben die de politie kan helpen bij het onderzoek, worden verzocht contact op te nemen met de politie in Emmeloord via 0900-8844. Anoniem kan ook via 0800-7000
Samen sterk in de hulpverlening!