Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015

Auteur Topic: Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015  (gelezen 18935 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

wjr307

• Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 14 januari 2015, 15:53:33
Denk ook dat niet dat je het kunt begrijpen als buitenstaander de meeste collega's zullen bij dit bericht glimlachend terugkijken naar een meerdaagse oefening en wat er toen gebeurt is 998765 Nogmaals als blijkt dat men op de man iemand weg heeft willen pesten kan het natuurlijk niet maar het is wel een beetje het wereldje waar je in zit dat er streken worden uitgehaald en als het dan te ver gaat je dit prima uit kunt spreken..

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 14 januari 2015, 16:00:22
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1322940 date=1421246400
Dat snap ik dus niet, omdat het een vreemde betreft is het ontoelaatbaar maar als het een "bekende" betreft is het wel toelaatbaar.
Dan ga ik (waarschijnlijk een andere vergelijk trekken die niet juist is) een verkrachting door een vreemde is dus erger dan verkrachting door een "bekende", de vreemde komt voor het hekje en met de "bekende" gaan we om de tafel...

Tuurlijk een uiterste om een verkrachting aan te halen als vergelijk, daar ben ik me van bewust maar, de meeste verkrachtingen geschieden wel door een bekende zoals je het stelt in het onderhavige geval zou de ernst van de meeste verkrachtingen dus wel mee vallen en met een goed gesprek op te lossen.....

In de brandweerwereld worden grappen met elkaar uit gehaald. Dit is heel normaal en een van de redenen waarom ik nog steeds bij de brandweer zit. Aan buitenstaanders en burgers die grappig willen doen heb ik niet zo'n behoefte. Nogmaals is het voor ons alleen maar speculeren wat daar gebeurd is. Er is absoluut een grens en die ligt misschien voor iedereen anders. Echter is een "geintje" nog geen verkrachting en absoluut NIET met elkaar te vergelijken.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #62 Gepost op: 14 januari 2015, 16:01:56
Citaat van: wjr307 link=msg=1322947 date=1421247213
Denk ook dat niet dat je het kunt begrijpen als buitenstaander de meeste collega's zullen bij dit bericht glimlachend terugkijken naar een meerdaagse oefening en wat er toen gebeurt is 998765 Nogmaals als blijkt dat men op de man iemand weg heeft willen pesten kan het natuurlijk niet maar het is wel een beetje het wereldje waar je in zit dat er streken worden uitgehaald en als het dan te ver gaat je dit prima uit kunt spreken..

Dus als een van je collega's zich onder professionele hulp moet stellen, want dat is namelijk wat er speelt, is voor dat voor jou een reden om met een glimlach terug te kijken op je meerdaagse oefening met alle respect maar ik vind dat triest.

En natuurlijk begrijp ik heel goed dat je normaal gesproken op die wijze terug moet kunnen kijken, dat doe ik ook op mijn diensttijd(al was dat ook niet allemaal koek en ei) en dat doe ik ook op klussen waar ik weken in de kost heb gezeten met een hele ploeg maar, hier is het niet het geval dat iedereen met die glimlach terug KAN kijken
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #63 Gepost op: 14 januari 2015, 16:02:30
Citaat van: wjr307 link=msg=1322947 date=1421247213
Dit soort postings suggeren dat de brandweer mogelijk nogal een losbandige organisatie zou kunnen zijn waar veel meer aan de hand is dan menig persoon vermoedt. In dat geval lijkt mij dat dit zwaffelincident op correcte wijze wordt aangepakt.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #64 Gepost op: 14 januari 2015, 16:04:31
Citaat van: Defender link=msg=1322953 date=1421247622
In de brandweerwereld worden grappen met elkaar uit gehaald. Dit is heel normaal en een van de redenen waarom ik nog steeds bij de brandweer zit. Aan buitenstaanders en burgers die grappig willen doen heb ik niet zo'n behoefte. Nogmaals is het voor ons alleen maar speculeren wat daar gebeurd is. Er is absoluut een grens en die ligt misschien voor iedereen anders. Echter is een "geintje" nog geen verkrachting en absoluut NIET met elkaar te vergelijken.

Dus de defenitie is eigenlijk, als de grootste groep het humor vind dan is het niet van belang dat er een collega's bij de prof. hulpverlening terecht komt ?? Want dat is die ene van al je collega's namelijk en dan spreek je mijns inziens niet meer van een geintje
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 14 januari 2015, 16:11:17
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1322956 date=1421247871
Dus de defenitie is eigenlijk, als de grootste groep het humor vind dan is het niet van belang dat er een collega's bij de prof. hulpverlening terecht komt ?? Want dat is die ene van al je collega's namelijk en dan spreek je mijns inziens niet meer van een geintje
Dat is niet wat ik zeg. Absoluut kan iets te ver gaan en daarover moet met elkaar gesproken worden. We weten niet wat er precies gebeurd is maar ik heb zo'n vermoeden dat er eerder meer is gebeurd. Als je enkel na deze "grap" al hulp nodig hebt dan is speelt er denk ik wel meer.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #66 Gepost op: 14 januari 2015, 16:16:20
Dat is dus wat ik bedoel: als iemand na een (volgens de krantenartikelen) 'dreiging van swaffelen' al dusdanig in de knoop is dat ie professionele hulp moet zoeken, speelt er toch iets meer.

Of er is meer gebeurd dan dat wij tot op heden hebben vernomen of bij de persoon in kwestie speelt iets bijzonders.

En totdat we exact weten wat er gespeeld heeft kan je eigenlijk pro noch contra de beklaagden of het slachtoffer iets vinden.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #67 Gepost op: 14 januari 2015, 16:18:50
Citaat van: Defender link=msg=1322957 date=1421248277
Dat is niet wat ik zeg. Absoluut kan iets te ver gaan en daarover moet met elkaar gesproken worden. We weten niet wat er precies gebeurd is maar ik heb zo'n vermoeden dat er eerder meer is gebeurd. Als je enkel na deze "grap" al hulp nodig hebt dan is speelt er denk ik wel meer.

Pffff  ;) dan zijn we het daar in elk geval over eens. Dat wanneer de gevolgen dermate zijn dat we het stadium "geintje" ver voorbij zijn. En dat dergelijke "geintjes" dus ook in een professionele organisatie niet normaal zijn.

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 14 januari 2015, 16:21:03
De vraag blijft, had dit niet opgelost kunnen worden, binnen de groep.

En was er niet een al langer lopend c.q. sluimerend conflict, als ik de diverse berichtgevingen lees, zijn die nogal tegenstrijdig en onsamenhangend.

Maar goed, ben wel benieuwd hoe er nu binnen het korps op wordt gereageerd en verder wordt gehandeld, mede daar dit nogal wat reuring heeft veroorzaakt.

Daarnaast zal ook de inhoud van het interne rapport mee spelen.
Bij instappen begint de inzet.

wjr307

• Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 14 januari 2015, 16:22:35
Citaat van: NikonDirk link=msg=1322955 date=1421247750
Dit soort postings suggeren dat de brandweer mogelijk nogal een losbandige organisatie zou kunnen zijn waar veel meer aan de hand is dan menig persoon vermoedt. In dat geval lijkt mij dat dit zwaffelincident op correcte wijze wordt aangepakt.

Wil dit graag rechtzetten zijn absoluut geen losbandige organisatie en moeten ook niet glimlachen om iemand die professionele hulp nodig heeft.. maar wel een grote familie onder elkaar waar vaak grappen met elkaar uitgehaald worden. Soms gaan deze te ver en dan heeft men woorden maar we komen er bijna altijd met elkaar uit en kunnen erna meestal met elkaar om lachen. Wat hier is gebeurt weet ik niet en blijft dus speculeren wat ik (en met mij een aantal collega's) alleen aangeef is dat een meerdaagse oefening meestal een hoop lol en plagerijtjes met zich mee brengt.