En waar hadden de agenten die de achtervolging gestaakt hebben dan mee uitgerust moeten zijn geweest zodat zij de achtervolging niet hadden moeten staken en de auto tot stoppen hadden kunnen dwingen en de daders aan te houden?
Ik kan wel honderd domme opmerkingen plaatsen waarin ik beschrijf hoe ze zulke criminelen kunnen stoppen, maar dat zou niet reëel zijn.
Maar er zal toch eens iets moeten veranderen in dit land. Misschien moeten ze vanuit de politiek wat meer investeren in de politie of veiligheid binnen dit land. Dit niet alleen vanwege deze overvallen, maar alle grote incidenten bij elkaar waar de politie niets tegen kan doen.
Ik krijg de indruk dat de politie steeds vaker met automatische geweren wordt beschoten en niets terug kan doen, maar de burger moet zich wel veilig voelen hier? Deze gasten die blijkbaar niet bang zijn om grof geweld te gebruiken lopen veelal nog vrij rond, mede doordat de achtervolgingen gestaakt moeten worden of omdat zij überhaupt niet in staat zijn de achtervolgers bij te benen.
Verwacht er hier iemand dat, wanneer er niets veranderd, het allemaal vanzelf wel minder gaat worden dan?