Ik zou zeggen je hebt de Marechaussee, laat die groeien en zorg ervoor dat deze goed getraind blijven voor risicovollere situaties. Via het journaal ging het specifiek om terroristen...maar goed dan heb je het al snel over inzet van een DSI of AT of bijstand van een defensieteam.
Als je moet wachten tot er een DSI, AT of iets anders is... (wacht, dat zei ik hier boven ook al...)
De 'KLPD' zou hierin misschien ook een uitbreiding kunnen krijgen. Immers zijn zei vaak voorzien van snelle volvo's die in dergelijke situaties de achtervolging overnemen. Als je deze eenheden goed opleid en voorziet van zwaardere automatische wapens zie ik daar meer effect van dan elke nederlandse agent.
De KLPD bestaat niet meer, en dat zijn ook agenten die net zoveel trainen, dus een slecht voorbeeld. We hebben het ook niet over elke agent, maar een deel van de agenten.
edit: wat JBV hierboven al aangeeft.
Overigens snap ik nooit waarom we hier in Nederland zo krampachtig over doen. In alle ons omringende landen zitten zwaardere wapens ook deels bij de BPZ. Belgie, Duitsland, Groot-Brittanie, Frankrijk etc.