Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 146381 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #190 Gepost op: 13 januari 2015, 21:20:24
Reed heel vroeger de politie ook niet met een karabijn in de auto? (ligt mij iets van bij)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #191 Gepost op: 13 januari 2015, 21:20:35
Citaat van: JBV link=msg=1322600 date=1421180141
Nou die paar auto's die er  rijden van het KLPD gaan nooit binnen een korte tijd ter plaatse kunnen zijn. Het zelfde geld eigenlijk ook voor de KMAR.

Je moet, vind ik, als politie gewoon direct een antwoord kunnen geven. En de collega's die de taak zouden gaan doen moeten dan inderdaad meer opleiding krijgen zowel in procedures als in schieten. Behalve dat je ze zwaarder uitrust kunnen ze natuurlijk nog steeds meedraaien in de noodhulp en de "gewone" melding afhandelen.
Ben ik zelf geen voorstander van. Daarom zeg ik...laat die eenheden die er nu te weinig zijn...Groeien.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #192 Gepost op: 13 januari 2015, 21:21:00
Citaat van: JBV link=msg=1322600 date=1421180141
Je moet, vind ik, als politie gewoon direct een antwoord kunnen geven.

Exact.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #193 Gepost op: 13 januari 2015, 21:22:46
Op het journaal had men het erover sneller te willen gaan schieten...
Wat zijn daar dan de meningen over?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #194 Gepost op: 13 januari 2015, 21:22:57
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1322604 date=1421180435
Ben ik zelf geen voorstander van. Daarom zeg ik...laat die eenheden die er nu te weinig zijn...Groeien.
Wacht, dus we gaan miljoenen investeren om te kleine eenheden te laten groeien, terwijl je ook veel minder kan investeren in mensen die je al hebt, ze een goede training te geven en ze dan weer hun normale werk te laten doen.  :D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #195 Gepost op: 13 januari 2015, 21:26:26
Na de Tweede Wereldoorlog tot in de jaren '80 waren bij de Nederlandse rijks- en gemeentepolitie karabijnen beschikbaar voor gebruik in bijzondere omstandigheden. Naast het schieten met normale munitie, konden er ook traangasgranaten mee worden afgevuurd.


Bron: wikipedia
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #196 Gepost op: 13 januari 2015, 21:26:40
Citaat van: Red link=msg=1322607 date=1421180577
Wacht, dus we gaan miljoenen investeren om te kleine eenheden te laten groeien, terwijl je ook veel minder kan investeren in mensen die je al hebt, ze een goede training te geven en ze dan weer hun normale werk te laten doen.  :D
Die goeie training is er nu blijkbaar ook niet...dit terwijl de dienstwapens en geweldsprocedures al een tijdje meedraaien. Ik ga uit van hetgeen wat het werkveld dus roept.  ^-^

Ik zal even rondkijken naar Duitsland op het internet, ben wel benieuwd hoe ze het daar doen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #197 Gepost op: 13 januari 2015, 21:29:28
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1322609 date=1421180800
Die goeie training is er nu blijkbaar ook niet...dit terwijl de dienstwapens en geweldsprocedures al een tijdje meedraaien. Ik ga uit van hetgeen wat het werkveld dus roept.  ^-^

De training is zeker wel goed. Het zou alleen meer mogen zijn. Als ik naar mijn eigen IBT 2014 kijk heb ik 3 gewone dagen gehad, 3 omscholings dagen en drie maatwerk dagen.


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #198 Gepost op: 13 januari 2015, 21:31:34
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1322606 date=1421180566
Op het journaal had men het erover sneller te willen gaan schieten...
Wat zijn daar dan de meningen over?

Sneller schieten hoeft van mij niet. Ik denk dat de instructie wat betreft schieten goed is en uitgebreid want wij hebben al aanhoudingsvuur als bijna de enige in de wereld.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #199 Gepost op: 13 januari 2015, 21:33:42
Citaat van: JBV link=msg=1322610 date=1421180968
De training is zeker wel goed. Het zou alleen meer mogen zijn. Als ik naar mijn eigen IBT 2014 kijk heb ik 3 gewone dagen gehad, 3 omscholings dagen en drie maatwerk dagen.
Toen ik nog bij de Luchtmachtbewaking/DBBO werkte, hadden wij per 5 weken, 2 dagen les. In de morgen zelfverdediging en in de middag schieten.