Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 147958 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #200 Gepost op: 13 januari 2015, 21:37:15
Dit topic gaat niet over het aantal trainingsdagen of uberhaupt de vormen van training. De vraagstelling is of de Nederlandse politie beter bewapend moet worden. Gelieve de discussie bij dat onderwerp te houden.

marsmello

• Forum gebruiker
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #201 Gepost op: 13 januari 2015, 21:40:10
In Amerika kwamen na de overval in Hollywood,waar de overvallers met AK47s en volledig kevlar op de polite begonnen te schieten, AR15s in bepaalde dienstauto's te liggen. (Volgens mij vanaf een bepaalde rang, nu zijn ze trouwens helemaal standaard geworden)

Nu is dit Nederland en gelukkig is deze noodzaak er (nog) niet, maar met de ontwikkelingen in de onderwereld en de overvallen in de afgelopen jaren moet de politie toch eens kritisch gaan kijken naar de bewapening van het gemiddelde politiebureau.

Ik zeg politiebureau omdat ik denk dat de echte winst is te pakken op het sneller ter plaatse hebben van zwaarder/precieser materieel.

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #202 Gepost op: 13 januari 2015, 21:43:15
En is daar voldoende capaciteit voor? Overigens is het maar deels een taak voor de Marechaussee en zijn ze momenteel veel te dun gezaaid om te zeggen dat je daar op kan/wil terugvallen.
Als er op de knop gedrukt gaat worden staat de KMar er,  met de maximale beschikbaarheid,  echter zal dan de politie de grenspolitie taken (bijv. MTV)  en evt overige taken (mpz)  tijdelijk moeten waarnemen.
De KMar,  en in het bijzonder de bijstand dseenheid (BE) &  BSB beschikken over de juiste wapens,  pantservoertuigen &  getraind personeel.  Zoals ook de Gendarmerie momenteel in Frankrijk word ingezet.

Met alle respect lijkt het me geen goed idee om politiemensen zonder gedegen militaire opleiding / B&B opleiding met automatische (militaire) wapens de straat op te sturen.

sylvester1986

• Gast
Reactie #203 Gepost op: 13 januari 2015, 21:45:39
Citaat van: marsmello link=msg=1322615 date=1421181610
In Amerika kwamen na de overval in Hollywood,waar de overvallers met AK47s en volledig kevlar op de polite begonnen te schieten, AR15s in bepaalde dienstauto's te liggen. (Volgens mij vanaf een bepaalde rang, nu zijn ze trouwens helemaal standaard geworden)
Volgens mij had de politie toe alleen een pistool en hadden sommigen nog een shotgun. Er staat mij iets van bij dat de politie naar de plaatselijke wapenwinkel ging om daar de AR15's te halen.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #204 Gepost op: 13 januari 2015, 21:46:13
Citaat van: R.3144 link=msg=1322616 date=1421181795
Met alle respect lijkt het me geen goed idee om politiemensen zonder gedegen militaire opleiding / B&B opleiding met automatische (militaire) wapens de straat op te sturen.

Dus, potje geld aanbreken en opleiden. ;)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #205 Gepost op: 13 januari 2015, 21:48:27
Waarom is men in de jaren 80 afgestapt van het bij zich hebben van een karabijn bij de rijks-en gemeentepolitie?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

JBV

• Forum gebruiker
Reactie #206 Gepost op: 13 januari 2015, 21:48:46
Citaat van: Dinges link=msg=1322618 date=1421181973
Dus, potje geld aanbreken en opleiden. ;)

Correct!

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #207 Gepost op: 13 januari 2015, 21:53:07
Als er op de knop gedrukt gaat worden staat de KMar er,  met de maximale beschikbaarheid,  echter zal dan de politie de grenspolitie taken (bijv. MTV)  en evt overige taken (mpz)  tijdelijk moeten waarnemen.
Dat vind ik een beetje een dooddoener. Over wat voor tijden hebben we het dan, en wat is die maximale beschikbaarheid? Want die knop druk je in op het moment dat het plaats vind. En als je dan dertig minuten moet wachten dan is het ook te laat.

Ik snap niet zo goed dat we opeens elkaars werk moeten gaan doen.
Niemand gaat de straat op zonder gedegen opleiding, al vraag ik me af wat er zo bijzonder is aan de B&B opleiding van de kmar.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #208 Gepost op: 13 januari 2015, 22:00:04
Dat de BE ten aanzien van de eenheid bewaken beveiligen van de politie een stuk uitgebreider is opgeleid,  zowel technisch / tactisch als fysiek/ mentaal daarbij ruime inzet ervaring in de afgelopen jaren zowel in binnen en buitenland en in Internationale samenwerking binnen EUGENDFOR.  Klein stukje offtopic sorry ;)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #209 Gepost op: 13 januari 2015, 22:06:51
Citaat van: R.3144 link=msg=1322622 date=1421182804
Dat de BE ten aanzien van de eenheid bewaken beveiligen van de politie een stuk uitgebreider is opgeleid,
Maar dan heb je het wederom over een select gezelschap en niet over de gemiddelde kmar medewerker volgens mij. (correct me if im wrong)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.