Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 149185 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #370 Gepost op: 15 januari 2015, 21:27:51
Citaat van: Red link=msg=1323536 date=1421353289
Persoonlijk denk ik dat de meeste burgers minder schrikken van een agent met een zwaarder wapen, als van een militair in zijn gevechtstenue met eenzelfde wapen.Neem van mij aan dat de politiek hier ook al meeleest hoor. ;)

Dat is uiteraard waar. Om in mijn sector te blijven vraag ik me af hoezeer ook het psychologische meespeelt, als er plots 2 terroristen volledig in het zwart en met ak's op je beginnen te vuren. Vrees dat ze op elke moment in het voordeel zijn, qua bewapening, qua verrassingseffect etc.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #371 Gepost op: 15 januari 2015, 22:17:20
RTL late night. HC Bik komt een betoog houden...  :-\

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #372 Gepost op: 15 januari 2015, 22:21:54
nou ben benieuwd

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #373 Gepost op: 15 januari 2015, 22:23:53
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1323556 date=1421356914
nou ben benieuwd

Zal wel tenenkrommend zijn. (of moet ik morgen bij mijn chef komen voor mijn uitspraak.  e050)

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #374 Gepost op: 15 januari 2015, 22:30:04
Citaat van: Live link=msg=1323438 date=1421340765
Ja, ok, maar dat is Kmar. Gaat mij specifiek om de politie BOA's.
Voor zover mijn info rijkt zijn deze heren en dames (al heb ik er geen gezien bij de BBS) met dezelfde middelen uitgerust als de gewone agenten. Volgens mij zijn/waren er zelfs mensen met max surveillanten uitrusting.

Zelf ben ik nog een beetje in dubio tussen de MP5 en de M4 (of aanverwante type). Wel ben ik van mening dat het al heel simpel zou zijn als je dan voor de "gewone" agent alleen de semi type te kopen (dus geen mogelijkheid om hem op burst of full te zetten). En ook alleen inzetbaar als hiervoor toestemming voor word gegeven (eventueel net als bij OGS via de meldkamer). Denk dat je met die maatregelen al een boel "angstige" mensen de wind uit de zeilen neemt
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #375 Gepost op: 15 januari 2015, 22:52:59
Nu bij RTL Late Night

HC Bik, Halbe Zijlstra en collega;s

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #376 Gepost op: 15 januari 2015, 22:55:39
Zou lichtspoormunitie nog een voordeel kunnen hebben als je overvallers (in het donker) probeert te stoppen op de snelweg? Je maakt daaarmee zichtbaar dat er kogels vliegen.

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Reactie #377 Gepost op: 15 januari 2015, 23:02:33
Citaat van: JJ75 link=msg=1323573 date=1421358939
Zou lichtspoormunitie nog een voordeel kunnen hebben als je overvallers (in het donker) probeert te stoppen op de snelweg? Je maakt daaarmee zichtbaar dat er kogels vliegen.

Raak schieten helpt overvallers (in het donker) te stoppen. De lichtspoormunitie zal hier wel enigszins aan bijdragen, omdat de schutter dan om een x-aantal kogels ziet waar die kogels heengaan. Of het de daders zal afschrikken durf ik niet te zeggen.. Die staan nog stijf van de adrenaline.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #378 Gepost op: 15 januari 2015, 23:10:57
2 Nadelen van lichtspoormunitie.

Men ziet meteen waar het vandaan komt.
En lichtspoormunitie heeft nogal eens de neiging onbedoeld iets in de brand te steken. Dus ik zou dat even thuis laten.

https://www.youtube.com/watch?v=ivMv6Q-yvxg

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #379 Gepost op: 15 januari 2015, 23:12:19
Ik word zo moe van het feit dat men blijft zeiken over het feit dat een agent met een (semi)automatisch wapen NIET benaderbaar zou zijn. Op Schiphol liepen we ook met MP5 en ieder vroeg dingen aan ons of wilde weer eens op de foto.

Ook in Frankrijk of Italië is de Gendarmerie of Carabinieri gewoon benaderbaar en die lopen ook zeer geregeld met een lang wapen.