Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 147874 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #460 Gepost op: 20 januari 2015, 19:25:34
Citaat van: p2Elst link=msg=1324443 date=1421746437
Als we de politie zwaarder gaan bewapenen lijkt de politie op de KMar, en dan kunnen we net zo goed de hele KMar wegbezuinigen en al die taken door de politie laten overnemen.

Je gaat wel heel kort door de bocht hier. Bovendien is de KMar helemaal niet zwaar bewapend, die paar gasten van HRB vallen weg tegen B&B van politie.
Niet een verwijt richting KMar hoor, maar het takenpakket van die twee is echt heel anders. Daarom zou de politie de werkzaamheden van de KMar ook niet zomaar over kunnen nemen.
Een burger gaat echt de politie en KMar niet verwarren door de bewapening, sterker nog... 80% van de burgers weet niet eens wat het takenpakket van de KMar is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #461 Gepost op: 20 januari 2015, 22:24:43
Citaat van: silque link=msg=1324562 date=1421778334
sterker nog... 80% van de burgers weet niet eens wat het takenpakket van de KMar is.
denk dat 80% niet eens weet dat de Kmar er is. Die zien alleen maar een ere baantje bij het paleis staan (is volgens hun beveiliging of paleiswacht) en de douane die hun paspoort controleert.

Wel een kanttekening, hoewel 90% van de Kmar misschien met dezelfde type bewapening loopt als de gewone agent is wel nagenoeg 100% opgeleid voor de diemaco. Dit zit in de standaard opleiding.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #462 Gepost op: 20 januari 2015, 23:00:02
Maar om even in mijn eigen broek te schijten:

Stel we krijgen allemaal een MP5 (of soort gelijk) stel.....

Heeft er dan ook maar iemand het idee dat we ook enig weerstand kunnen bieden tegen de/het/een terrorist? Mijn antwoord is een dik vet gedrukte NEE.

Een MP5 is leuk tegen het getijsem uit de buurt (ik noem geen bevolkingsgroepen of stadsdelen) of tegen ramkrakers en overvallers. Maar die lui in Parijs hadden granaatwerpers en ander leuk spul waarbij ook het AT (of wat dat ook) de dunne poep langs de broekpijpjes naar beneden voelt lopen. Laat staan dat ik met mij 2jaarlijkse training, jaarijkse udiarami oefening en Wp99 de strijd aan koet gaan  98uiye

Nee geef mij dan maar een roestige Walther dan weet ik zeker dat ik geen enkele poging doe om de strijd aan te gaan met de/het/een IS-stukvreten en alles in het werk zal stellen om zoveel mogelijk mensen 's avonds weer lekker aan de boerenkool te laten zitten (mijzelf uiteraard bovenaan!)

zo en nu mag u even nadenken wat ik zojuist gezegd heb  998765
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #463 Gepost op: 21 januari 2015, 13:13:35
De Kmar kan beschikken over het gehele 'kleine" wapenarsenaal wat Defensie bezit indien noodzakelijk. van Glock tot .50.

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #464 Gepost op: 21 januari 2015, 13:25:35
Citaat van: DKAG link=msg=1324663 date=1421842415
De Kmar kan beschikken over het gehele 'kleine" wapenarsenaal wat Defensie bezit indien noodzakelijk. van Glock tot .50.

Maar wat iedereen met dit of dergelijke argument lijkt te vergeten:

Het is de politie, de gewone diender, die als eerste ter plaatse is. Moet je alsnog wachten op diegene die wel met groter/zwaarder mag werken. Kan je net zo goed alles laten zoals het nu is en DSI inschakelen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #465 Gepost op: 21 januari 2015, 15:04:11
Daar heb je zeker gelijk in. Ik heb dat in een eerdere post ook aangegeven.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #466 Gepost op: 21 januari 2015, 15:46:30
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #467 Gepost op: 21 januari 2015, 22:14:39
Citaat van: Red link=msg=1324704 date=1421851590
http://nos.nl/artikel/2014518-zwaardere-wapens-voor-franse-politie-door-terrorisme.html

In het kader van: Daar kan het wel.

Tja en wij zitten met VVD, PVDA, D66, CDA en al dat andere politieke gepeupel dat meer met zichzelf bezig is dan met "het volk" 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #468 Gepost op: 22 januari 2015, 01:56:58
Volgens de korpsleiding NP zijn de Arrestatieteams inmiddels van zwaardere bewapening voorzien,iemand van de insiders al info?

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #469 Gepost op: 22 januari 2015, 10:05:58
Citaat van: p2Elst link=msg=1324443 date=1421746437
Als we de politie zwaarder gaan bewapenen lijkt de politie op de KMar, en dan kunnen we net zo goed de hele KMar wegbezuinigen en al die taken door de politie laten overnemen.

Goed idee!

Allemaal leuk dat de KMar over wapens zou kunnen beschikken en dit en dat. Maar allereerst zorgt die baas niet eens voor voldoende tactische vesten op de brigade's en daarnaast zit er geen enkele bepantsering in de dienstvoertuigen (met uitzondering van de BE en beveiligers van HRB).

En dan heeft men er vertrouwen in dat zij wel even komen opdraven? Al komt er een parate BE, dan nog zullen ze te maken hebben met aanrijtijden. Daarnaast moet men eerst nog verzamelen en dan met max 60km/u (als ze pantserwagens meenemen, wat ze vast wel doen in een dergelijk geval) gaan aanrijden.

De DSI/AT treed in dergelijke gevallen individueel op. Dus ja, ik heb in dit geval dus meer vertrouwen in de politie als in de KMar.