Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 146308 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #500 Gepost op: 28 januari 2015, 00:20:43
Ben alleen benieuwd of de motivatie voor deze keuze vanuit de AT/DSI is gekomen of vanaf een bureau.

En bij dat laatste maak ik mij geen enkele illusie.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #501 Gepost op: 28 januari 2015, 00:23:37
Citaat van: Diamondback link=msg=1326449 date=1422400843
Ben alleen benieuwd of de motivatie voor deze keuze vanuit de AT/DSI is gekomen of vanaf een bureau.
Ik denk dat er heel veel op bureau's wordt beslist, maar in dit geval heb ik er geen twijfel over dat er heel goed is gekeken en geluisterd naar de mensen die er mee moeten werken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #502 Gepost op: 28 januari 2015, 00:25:05
Net zo goed als bij die Sig, die auto's, pepperspray en de ICT systemen bedoel je...? ::)  O0


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #503 Gepost op: 28 januari 2015, 00:26:02
Nee.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #504 Gepost op: 28 januari 2015, 00:50:56
Even de uitslag van de poll bekijkend rollen daar wel wat voorzichtige conclusies uit.
 (analyse gemaakt op 28-1-2015 aantal stemmen 145)
Optie 1: slechts 8.3% van de respondenten vinden dat het moet blijven zoals het is. En dat is zelfs voor mij een schrikbarend klein aantal.

Optie 8: 21.4% stemt voor deze later ingevoegde optie waarvoor nog mijn dank aan moderator Dinges voor de suggestie.
Zet je dat af tegen de overige 70,3 % dan vraag ik mij af of het spookbeeld dat de maatschappij moeite zou hebben met de acceptatie dat oom agent soms met wat anders over straat loopt dan een pistool in een holster wel terecht is. Misschien is de schroom hiervoor veel minder groot dan gedacht.

De shotgun (onbekend maakt kennelijk onbemind) vind geen aftrek. Of men moet toch moeite hebben met het concept hebben van een vrij zwaar geweer, een beperkte magazijncapaciteit en een behoorlijke terugslag (zeker bij slugs).

Optie 2 en 3 springen er ook uit. 37.2 % gelooft heilig in het MP5 concept of in de vorm van snel oproepbare eenheden dan wel standaard op het voertuig. En dat is dan weer raar in mijn optiek. Je hebt al een 9mm. Een MP5 is geen wonder wapen wat meteen veel meer doet dan de huidige Walther - hetzij de oude of de nieuwe - voor wat betreft ballistiek. Maar goed. Dat is dan weer mijn zuiver plantaardige ende ongezouten mening.

28.3% gaat mee in mijn motivatie om te kiezen voor een groter kaliber in de vorm van een .223Remington/5.56Nato.
De fullauto optie was een valkuil. Vrienden en vriendinnen - da's een metier apart. Zo'n M4 is in semie meer dan zat. Je hebt veel meer controle over zo'n geweer schot voor schot dan in burst of full-auto.

De Ak-47. Really? Gaan we hoop ik nooit aan beginnen. Al was het maar in het kader van collateral damage.


guest15549

  • Gast
Reactie #505 Gepost op: 28 januari 2015, 01:16:39
Citaat van: Diamondback link=msg=1326453 date=1422402656
De shotgun (onbekend maakt kennelijk onbemind) vind geen aftrek. Of men moet toch moeite hebben met het concept hebben van een vrij zwaar geweer, een beperkte magazijncapaciteit en een behoorlijke terugslag (zeker bij slugs).


Ondanks dat ik niet heel veel van vuurwapens afweet lijkt me een shotgun nogal een overkill aan vuurkracht.

Van dichtbij zal degene die wordt geraakt het waarschijnlijk niet meer na kunnen vertellen en van iets langere afstand wordt de kant aanzienlijk groot dat je andere zaken raakt. En die paar hagelstukken die de verdachte/dader wel raken zullen minder schade toebrengen, vooral als die een kogelwerend vest draagt en daarin wordt geraakt


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #506 Gepost op: 28 januari 2015, 02:06:03
Dat hangt er dus vanaf waarmee je dat geweer laadt.
Het mooie van een hagelgeweer is dat je het met 2 dingen kunt laden.

Hagel (duh....) wat jouw casus dus bevestigt of de slug (= 1 bonk narigheid wat dan wel een vest niet penetreert maar wel wat stof tot nadenken doet opwaaien als in heel veel auw. Het AT gebruikt ze als universele sleutel). Overigens moet je hagel niet onderschatten. Stoppingpower is dan wel een factor wat nadelig is, maar de lange termijn kan zeer nadelig uitvallen. Hagelkorreltjes hebben nogal de neiging aan de wandel te gaan in het menselijk lichaam. Met alle medische nadelige gevolgen van dien.

Maar de uitslag is wel bijzonder.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #507 Gepost op: 28 januari 2015, 07:47:50
Citaat van: CM112 link=msg=1326310 date=1422373583
Het AT heeft nieuw knalgoed gekregen zo te zien.  :)

Filmpje zelf te zien op: http://www.youtube.com/watch?v=aCbgrbsmYRs#ws

Is dit niet "gewoon" het DSI dat een instap doet? DSI had al de beschikking over P90 en HK416


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #508 Gepost op: 28 januari 2015, 10:48:26
Gezien de witte mercedes vito zou het om AT zuid moetten gaan.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #509 Gepost op: 28 januari 2015, 11:23:31
Citaat van: HAVP link=msg=1324938 date=1421930926
Maar als zij wel de strijd met jou aan willen? Wat dan? Heel hard zigzaggend wegrennen?

http://www.digibron.nl/search/detail/012de68200d0d9025f6b2466/vrijwillige-politie-moet-ook-vuurwapen-hebben

Artikel van 20 jaar geleden, wat doen we met de politievrijwilligers.........of ook blijven trainen de 100 meter binnen 11 sec. >:( >:(