Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 146311 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #530 Gepost op: 29 januari 2015, 23:25:10
Citaat van: Diamondback link=msg=1327047 date=1422569427
Bonerkiller:

Ambtenaar op min van V&J/ Fredje Teeven/ Brombeer Opa Ivo/ andere politicus:

"Waarom? Alles ging toch goed? Er is geen geld. Er is niets gebeurd. Politie kan dit prima, zo blijkt".

En door...

Ik hoop het niet maar VERWACHT van wel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #531 Gepost op: 29 januari 2015, 23:31:02
Ik zag vandaag een filmpje over een specifiek uitrustingsstuk voor de walther p99, dat zag er prima uit en zou als tussenoplossing prima kunnen functioneren.

Oja met dat onderdeel kon je de p99 volautomatisch als uzi achtig wapen gebruiken.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


guest15549

  • Gast
Reactie #532 Gepost op: 29 januari 2015, 23:51:26
Dan behoud je toch het probleem dat het wapen op langere afstanden niet nauwkeurig is en de kogels niet door kogelwerende vesten komen?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #533 Gepost op: 30 januari 2015, 00:04:19
En hoe lang doe je erover om die tussenoplossing er op te meubelen ...?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #534 Gepost op: 30 januari 2015, 01:26:19
Citaat van: RS496 link=msg=1327071 date=1422571886
Dan behoud je toch het probleem dat het wapen op langere afstanden niet nauwkeurig is en de kogels niet door kogelwerende vesten komen?

absoluut! Ik zeg ook: het is een tussenoplossing en niet dat het een oplossing is. Er zijn wel degelijk voordelen aan deze aanpassing: veel grotere treftzekerheid bijvoorbeeld. Uiteraard hou je die zwaar onder de maat getrainde diender achter de trekker, maar dat zal ook zo zijn als je hem uitrust met een bazooka. Training en opleiding heeft nooit enige priorteit gehad bij de politie.

Citaat van: Diamondback link=msg=1327077 date=1422572659
En hoe lang doe je erover om die tussenoplossing er op te meubelen ...?
Tja daar zijn drie antwoorden op mogelijk:

1: via het vtspn: een jaar of 4
2: via Ebay: 4 tot 6 weken
3: via ABN: een dag of 2

De link naar het filmpje dat ik heb gezien heb ik (helaas) zo niet bij de hand, maar dit is een alternatief filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=CLHetaUFmgQ
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Duncan

  • RPAA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • "verbaas u niet, verwonder u slechts"
Reactie #535 Gepost op: 30 januari 2015, 01:39:45
He Mopper! Ik vermoed dat je onderstaand filmpje bedoelt  8) ipv dat speelgoed balletjes pistooltje    ^-^


http://www.youtube.com/watch?v=VtvIy7TlTxU

En gelukkig word de Walther er niet automatisch van. Dat vind ik namelijk wel een veilig idee  e050


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #536 Gepost op: 30 januari 2015, 01:41:22
Citaat van: moppersmurf link=msg=1327118 date=1422577579
...
ander filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=VtvIy7TlTxU&list=PLbh5hjA3rfwESyKPLK9nwsJudyOungoCg

https://www.youtube.com/watch?v=voNM9346EUg

IK heb nog nooit op de schietbaan een diender zulke groepjes zien schieten.

Nogmaals: ik zeg niet dat het DE  oplossing is. Het is een alternatief. Nu hebben we een paraplu maar als het stormt hebben we daar geen reet aan. Een regenpak is dan beter maar natpak krijg je nog steeds immers het komt bij de/het/een vtspn vandaan  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #537 Gepost op: 30 januari 2015, 01:43:35
Citaat van: Duncan link=msg=1327124 date=1422578385
He Mopper! Ik vermoed dat je onderstaand filmpje bedoelt  8) ipv dat speelgoed balletjes pistooltje    ^-^


http://www.youtube.com/watch?v=VtvIy7TlTxU

En gelukkig word de Walther er niet automatisch van. Dat vind ik namelijk wel een veilig idee  e050

hahahaha  O0   nee helaas die had ik ook al, maar is niet het filmpje wat ik bedoel. Thanks!  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #538 Gepost op: 30 januari 2015, 11:36:46
Met dat soort 'polderterroristen' als gisteravond heb je geen extra middelen nodig (gelukkig). Als het al een terrorist was en niet een activist.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #539 Gepost op: 30 januari 2015, 11:45:01
Citaat van: JJ75 link=msg=1327222 date=1422614206
Met dat soort 'polderterroristen' als gisteravond heb je geen extra middelen nodig (gelukkig). Als het al een terrorist was en niet een activist.

Daar denk je wel gemakkelijk over :-\Als je op google zoekt "Airsoft wapens te koop" valt je mond open, welke kant gaat dit op. Voor een schijntje koop je deze 'zooi' wat niet van echt te onderscheiden is en zie wat er op het mediapark is gebeurt en eerdere berichten. Als je met dit soort wapentuig een object binnenloopt denk ik wel dat er heel wat handjes omhoog gaan, en ik denk die van jou ook.
Wat gaan we hier aan doen, ik denk dat menig lunatic zo'n speeltje thuis heeft liggen. :-\ >:( >:(