Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 146312 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #540 Gepost op: 30 januari 2015, 11:48:25
Citaat van: Maxell01 link=msg=1327226 date=1422614701
Daar denk je wel gemakkelijk over :-\Als je op google zoekt "Airsoft wapens te koop" valt je mond open, welke kant gaat dit op. Voor een schijntje koop je deze 'zooi' wat niet van echt te onderscheiden is en zie wat er op het mediapark is gebeurt en eerdere berichten. Als je met dit soort wapentuig een object binnenloopt denk ik wel dat er heel wat handjes omhoog gaan, en ik denk die van jou ook.
Wat gaan we hier aan doen, ik denk dat menig lunatic zo'n speeltje thuis heeft liggen. :-\ >:( >:(
Dit is natuurlijk een geheel off-topic discussie hier; waarom zou je de politie beter moeten bewapenen tegen iemand met een airsoft wapen?  ::)
Graag de discussie hier beperken tot de bewapening van de politie in relatie tot de steeds zwaardere wapens gebruikt door criminelen en terroristen; hier vallen dit soort airsoft wapens en nepwapens nadrukkelijk niet onder.
Samen sterk in de hulpverlening!


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #541 Gepost op: 30 januari 2015, 11:49:14
Citaat van: Maxell01 link=msg=1327226 date=1422614701
Daar denk je wel gemakkelijk over :-\Als je op google zoekt "Airsoft wapens te koop" valt je mond open, welke kant gaat dit op. Voor een schijntje koop je deze 'zooi' wat niet van echt te onderscheiden is en zie wat er op het mediapark is gebeurt en eerdere berichten. Als je met dit soort wapentuig een object binnenloopt denk ik wel dat er heel wat handjes omhoog gaan, en ik denk die van jou ook.
Wat gaan we hier aan doen, ik denk dat menig lunatic zo'n speeltje thuis heeft liggen. :-\ >:( >:(
Ik ben gewoon blij dat het zo, zonder mensen met kogelgaten, is afgelopen en dat 'gewone' agenten voldoende toegerust waren om deze man op te kunnen pakken.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #542 Gepost op: 30 januari 2015, 11:51:31
Citaat van: Live link=msg=1327227 date=1422614905
Dit is natuurlijk een geheel off-topic discussie hier; waarom zou je de politie beter moeten bewapenen tegen iemand met een airsoft wapen?  ::)
Graag de discussie hier beperken tot de bewapening van de politie in relatie tot de steeds zwaardere wapens gebruikt door criminelen en terroristen; hier vallen dit soort airsoft wapens en nepwapens nadrukkelijk niet onder.
Is het off-topic? Als deze man wel een terrorist is en er voor kiest dit soort middelen in te zetten.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #543 Gepost op: 30 januari 2015, 11:55:07
Citaat van: Live link=msg=1327227 date=1422614905
Dit is natuurlijk een geheel off-topic discussie hier; waarom zou je de politie beter moeten bewapenen tegen iemand met een airsoft wapen?  ::)
Graag de discussie hier beperken tot de bewapening van de politie in relatie tot de steeds zwaardere wapens gebruikt door criminelen en terroristen; hier vallen dit soort airsoft wapens en nepwapens nadrukkelijk niet onder.
@Live, ik begrijp wat je bedoeld, maar ik denk met wat er op de markt is te koop is aan wapentuig......dat we dat ook niet uit het oog verliezen. Maar ik begrijp je punt O0


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #544 Gepost op: 30 januari 2015, 16:40:13
Wat op de nederlandse markt te koop is, verliest men niet uit het oog. Dat betreffen namelijk geregistreerde airsoftapparaten waarvan de politie weet wie ze heeft en waar ze zijn.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #545 Gepost op: 30 januari 2015, 17:32:38
Is het een hele gekke gedachte als ik denk dat de Kmar of een AT nooit op tijd aanwezig zal zijn bij een terroristische aanslag of poging daartoe?
Zoals je gisteren zag bij de NOS zijn het toch de normale politie agenten die als eerst naar binnen gaan.
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #546 Gepost op: 30 januari 2015, 17:42:14
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1327308 date=1422635558
Is het een hele gekke gedachte als ik denk dat de Kmar of een AT nooit op tijd aanwezig zal zijn bij een terroristische aanslag of poging daartoe?
Zoals je gisteren zag bij de NOS zijn het toch de normale politie agenten die als eerst naar binnen gaan.

KMar zou ik zo niet durven te zeggen: er zijn een aantal basissen van de KMar en ook zij rijden gewoon noodhulp dus het kan best mogelijk zijn dat zij als eerste TP zullen zijn. Bij een AT duurt dat inderdaad al gauw wat langer en als je een aanslag of poging tegen wilt gaan zul je zoals deze agenten beter eerder via de AMOK-procedure kunnen handelen.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #547 Gepost op: 30 januari 2015, 17:45:23
Oké duidelijk!
Maar als de normale Kmar noodhulp als eerst tp zou komen, zou dat verschil maken met de Politie?
Kmar noodhulp heeft lijkt mij ook geen zwaardere wapens in de auto.
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #548 Gepost op: 30 januari 2015, 17:51:29
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1327308 date=1422635558
Is het een hele gekke gedachte als ik denk dat de Kmar of een AT nooit op tijd aanwezig zal zijn bij een terroristische aanslag of poging daartoe?

Als je het topic eerst leest, vind je misschien antwoord op je vraag.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #549 Gepost op: 30 januari 2015, 18:25:24
Citaat van: Dinges link=msg=1327313 date=1422636689
Als je het topic eerst leest, vind je misschien antwoord op je vraag.

Ik snap niet zo goed waarom je zo reageert... Het staat vrij lijkt mij om dit te vragen en als u geen behoefte heeft om mijn vraag te beantwoorden of mijn vraag "dom" vindt, geef dan vooral geen antwoord. Maar hier hebben we ook niks aan dacht ik.
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.