Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 143084 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #630 Gepost op: 17 november 2015, 19:17:18
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1385542 date=1447779515
Ach... zolang de politiek nog altijd niet structureel meer geld vrijmaakt voor politie en Defensie, maar ook brandweer en ambulance, moet er eerst een grote klapper gebeuren.

U vraagt, wij draaien :D
http://www.nu.nl/politiek/4166814/200-miljoen-extra-veiligheid-en-justitie.html
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #631 Gepost op: 17 november 2015, 19:57:40
Zodat er volgend jaar weer 250 miljoen bezuinigd kan worden zeker?  98uiye

Er zit iets structureel mis in de begroting op het gebied van veiligheid en hulpverlening. Het is een heel eenvoudig sommetje om te bekijken hoeveel procent van het BNP wordt besteed aan de politie, Defensie, ambulance, brandweer en direct gerelateerde diensten, om dit daarna te vergelijken met landen elders.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #632 Gepost op: 18 november 2015, 10:36:31
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1385568 date=1447784238
U vraagt, wij draaien :D
http://www.nu.nl/politiek/4166814/200-miljoen-extra-veiligheid-en-justitie.html


Deze injectie komt niet naar aanleiding van de huidige situatie. Dit is ingegeven door de problemen bij het OM etc. Ik denk niet dat er maar een stuiver van dit geld naar de daadwerkelijke voeters of uitrusting gaat. Dit soort kreten is goedkoop politiek scoren in de huidige onrust.

Voor wat betreft het anders bewapenen van de politie... Zeg het maar, wat is wijsheid? Zwaarder? Meer? Ballistiek en kaliber zijn een enorme factor van betekenis tegenwoordig. Het simpelweg uitreiken van een hoop MP-5's (met training uiteraard) is geen oplossing.

Het worden iig geen kaliber 12 shotguns. Laten we wel even reëel blijven..


De zg HRB pelotons zijn, zoals al opgemerkt, voor statische en beperkte dynamische beveiliging. Ook niet dé oplossing.


NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #633 Gepost op: 18 november 2015, 10:52:43
Vraag me vooral af wat we met het geld gaan doen. De 'standaard' agenten beter bewapend of meer inzetten op speciale teams (kan qua training, qua bewapening, qua omvang....)
Het lijkt me stug dat ze, zo kort na de invoering van de PPQ alweer gaan overstappen, dus dan zal het al moeten gaan over (semi-)automatische geweren, als het al draait om de Politie (dus de 'normale' agent)....

Iemand enig idee?
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #634 Gepost op: 18 november 2015, 11:03:38
Citaat van: GWB Foxtrot link=msg=1385717 date=1447839391

Deze injectie komt niet naar aanleiding van de huidige situatie.

Injectie? Het is prietpraat van politici; in realiteit komt het neer op bijv. 250 miljoen euro bezuinigen ipv de voorgenomen bezuiniging van 500 miljoen euro.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #635 Gepost op: 18 november 2015, 11:19:24
Citaat van: NavySeals link=msg=1385722 date=1447840363
Vraag me vooral af wat we met het geld gaan doen.
Iemand enig idee?
*cynisme modus aan* Dat geld word gebruikt voor het hogere echelon om vergaderingen te organiseren op top locaties met overnachting (en daarbij moet natuurlijk ook goed gegeten en gedronken worden) om te bepalen hoe ze het beste kunnen bezuinigen*cynisme modus uit*
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #636 Gepost op: 18 november 2015, 11:37:37
Citaat van: Oma link=msg=1385729 date=1447841018
Injectie? Het is prietpraat van politici; in realiteit komt het neer op bijv. 250 miljoen euro bezuinigen ipv de voorgenomen bezuiniging van 500 miljoen euro.

Correct. Net als bij defensie bezuinigen we minder, en verkopen dat als "geld erbij".

Dit geld is bij elkaar gebietst om de bezuinigingen op de rechtsbijstand te verminderen en het versterken van het OM te realiseren.

Ergo; voor uitrusting en opleiding is het resultaat nul.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #637 Gepost op: 18 november 2015, 11:44:38
Citaat van: NavySeals link=msg=1385722 date=1447840363
Het lijkt me stug dat ze, zo kort na de invoering van de PPQ alweer gaan overstappen, dus dan zal het al moeten gaan over (semi-)automatische geweren, als het al draait om de Politie (dus de 'normale' agent)....

Geen PPQ, P99Q. Ander wapen. Daarnaast hoef je niet over te stappen om een geweer er bij te gaan dragen. Het is niet voor niets dat militairen ook nog altijd de Glock dragen ook al hebben ze een Diemaco op de borst hangen. Het handvuurwapen heeft een aantal voor- en nadelen tegenover een geweer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bogeyman

  • KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #638 Gepost op: 18 november 2015, 13:09:54
Voor degenen die het interesseren, een overzicht en korte analyse van de wapens van de Franse collega's:


http://www.thefirearmblog.com/blog/2015/11/18/the-guns-of-parisian-law-enforcement/


solidshag

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #639 Gepost op: 18 november 2015, 21:14:48
Iemand zei het al eerder in dit topic. Er moet eerst wat gebeuren, dan pas gaan we actie ondernemen. Slap gedoe allemaal.
Sollicitatie VP Noord Holland