Verschil toon A1 en A2?

Auteur Topic: Verschil toon A1 en A2?  (gelezen 4567 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Geertje

  • Gast
Gepost op: 2 augustus 2005, 22:01:06
Weet iemand of er verschil zit in de toon van de oproep bij een A1 en een A2 oproep? Ik dacht dit laatst te horen en dat er ook verschillend gereageerd werd op het geluid.  ???




Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:16:46
Ehm.. welk geluid bedoel je? Een pager, een porto, een mobi, een telefoon of wellicht de sirene?

Bij een A2 wordt er in principe niet met zwaailichten en sirene gereden, tenzij er omstandigheden zijn die dat alsnog vereisen. De verpleegkundige beslist in dat geval.

Groetjes,

Bart


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:20:29
Ehm.. welk geluid bedoel je? Een pager, een porto, een mobi, een telefoon of wellicht de sirene?

Bij een A2 wordt er in principe niet met zwaailichten en sirene gereden, tenzij er omstandigheden zijn die dat alsnog vereisen. De verpleegkundige beslist in dat geval.

Groetjes,

Bart
Lezen Bart, lezen.  ;) ;D Het zal de porto zijn.  :)

Weet iemand of er verschil zit in de toon van de oproep bij een A1 en een A2 oproep?


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:22:01
ik had die vraag ook en heb dat gevraagd aan een ambu verpleegkundige en je kunt het verschil merken zeiden ze
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:43:11
Lezen Bart, lezen.  ;) ;D Het zal de porto zijn.  :)

Pffrt.... krijg nou wat.... bestaat er ook een opticien.pagina.nl? Kan ik even een paar adressen opzoeken ;)

Maarre om even op de vraag terug te komen dan... bij ons is er geen verschil. We gebruiken C2000 apparatuur en daar zit volgens mij maar één attentiesein in. Maar als er spoed bij is zijn de eerste woorden van de centralist toch "ik heb een spoedje voor jullie in......", ongeacht het verbindingsmiddel (mobi, porto, telefoon, tam tam, rooksignaal), dus dan weet je het nog snel.

Groetjes,

Bart


mizzi

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:46:59
Lezen Bart, lezen.  ;) ;D Het zal de porto zijn.  :)


gerard soory hoor maar ik maak hier ook niet uit op wat er bedoeld word.
Mijn vraag aan jouw is ben jij werkzaam op de Ambu?
Ik ben namelijk verpleegkundige op de auto en wij hebben 4 verschillende manieren om een melding binnen te krijgen.

Dus het is mij niet helemaal duidelijk waarom jij ervan uit gaat dat zij de porto bedoeld.

Even voor de duidelijkheid tegenwoordig met C2000 en P2000 kunnen wij het verschil niet meer horen.

Je krijgt een melding en de alarmering is hetzelfde of het een B/A2/A1 is want dat kunnen we nu lezen in het schermpje van de pager.

Bij onze dienst horen we geen gesproken woord meer via de pager. Vroeger met de analoge was dat wel zo en hoorde wel het verschil tussen A2/A1.

 ;) ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:49:19
Voor zover ik het weet was het in Hollands Midden bij het analoge systeem geen onderscheid te horen.
De centralist begon met melding met een "A1 voor ...."


Geertje

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:51:47
gerard soory hoor maar ik maak hier ook niet uit op wat er bedoeld word.

Ger@rd had gelijk, ik bedoelde inderdaad de porto, maar wist heel even niet hoe ik dat ding noemen moest.  :P :P


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:52:36
Statusmeldingen werden toch ook met tooncodes overgezonden. In dat geval hoor je op de scanners toch een ander riedeltje


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:53:33
1-gerard soory hoor maar ik maak hier ook niet uit op

2-wat er bedoeld word.
Mijn vraag aan jouw is ben jij werkzaam op de Ambu?

3-Ik ben namelijk verpleegkundige op de auto en wij hebben 4 verschillende manieren om een melding binnen te krijgen.

4-Dus het is mij niet helemaal duidelijk waarom jij ervan uit gaat dat zij de porto bedoeld.

5-Even voor de duidelijkheid tegenwoordig met C2000 en P2000 kunnen wij het verschil niet meer horen.

6-Je krijgt een melding en de alarmering is hetzelfde of het een B/A2/A1 is want dat kunnen we nu lezen in het schermpje van de pager.

Ik ga even met cijfers werken hoor.  ;D

1-Er staat duidelijk 'Oproep' in het bericht van Geertje. Is dat niet duidelijk genoeg?

2-Nee, no, nein, njet, nopes  :P Kijk eens in mijn profiel  ;D

3-Leuk beroep hoor. En van die manieren ben ik op de hoogte.

4-Inside info  ;) Maar dat had ik begrepen uit een MSN gesprek met Geertje zelf. Konden jullie ook niet weten.

5-Jep. Dat vertelde Bart.  ;)

6-Dat is duidelijk.

Zo, alle onduidelijkheden nu de wereld uit?  ;D