Hoi,
In 2013 heb ik de HBO-V afgerond. Sindsdien werk ik als software ontwikkelaar. Nu zit ik met het dilemma of ik nog iets met mijn vpk-opleiding wil doen of dat ik beter de droom vaarwel kan zeggen.
Mijn huidige werk is leuk, betaalt goed, is fysiek en geestelijk minder belastend, biedt ongekend goede secundaire arbeidsvoorwaarden, en kent in het algemeen een stijgende vraag.
Daarnaast: als software ontwikkelaar draag ik bij aan automatisering, als verpleegkundige word ik er steeds meer slachtoffer van.
Mijn langetermijndoel is om ambulanceverpleegkundige te worden. Waarom? Omdat me dat óók leuk lijkt. Leuk genoeg om genoegen te nemen met minder salaris en meer onzekerheid en mentale en fysieke belasting. Aan enthousiasme ligt het niet, anders had ik de HBO-V ook niet afgemaakt.
De geijkte route schrijft dan HBO-V plus IC/SEH/Anesthesie voor, en in die plus zit 'm voor mij de moeilijkheid:
Moet ik nu mijn vaste IT baan opzeggen om onderaan te beginnen in een ziekenhuis, met alle onzekerheden van dien?
Het is maar de vraag of er SEH-opleidingsplaatsen zijn als ik één of twee jaar verder ben als afdelingsvpk.
Een hypotheek krijg ik nu wel, maar als flexpooler niet.
En red ik het uberhaupt wel op een afdeling? Tijdens mijn HBO-V stage op interne geneeskunde in een streekziekenhuis liep ik tegen diepgewortelde cultuurproblemen aan waar ik verder niet teveel op in wil gaan. (de sfeer op de OK en IC was daarentegen wél goed)
Ik besef dat de vraag het beste door mijzelf kan worden beantwoordt; dat het een kwestie is van graag genoeg willen en een beetje plussen en minnen.
Toch vraag ik om jullie mening:
--> Wat zou je doen als je je in mij verplaatst?
--> En is 35 te oud om met alleen HBO-V nog richting ambulance vpk te gaan?
bedankt!
ps. Heb me voorgesteld in het voorstelgedeelte van het forum.