Stage lopen als 3e jaars HBO-V student (Ambulance)

Auteur Topic: Stage lopen als 3e jaars HBO-V student (Ambulance)  (gelezen 6637 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2015, 21:39:23
Citaat van: FrankP link=msg=1339883 date=1427442706
Bedankt voor alle reacties :-)

Ik begrijp uit jullie reacties dat het, zoals ik ook verwacht had, wel moeilijk is om ergens binnen te komen. Maar, inderdaad, een nee heb ik en een ja kan ik krijgen.

Pleegkundige heeft het bij het rechte eind, ik ben in opleiding voor in eerste instantie basisverpleegkundige, ambulanceverpleegkundige is van latere orde. En ik denk ook dat het beter is om eerst op een chirurgische afdeling stage te lopen, maar gezien het feit dat vanuit mijn school een stage in de MGZ wordt verplicht wil ik daar wel het beste uit halen. En ik denk dat het best mogelijk is om op de ambulance aan mijn competenties te werken.

Ik word wel een klein beetje jaloers als ik de ervaringen van anderen lees. Maar, ik ga het ook gewoon proberen. Kleine kans, maar wie niet waagt wie niet wint. Ik heb ook gekeken op de website van defensie, maar ik had het idee dat hier alleen een afstudeerstage mogelijk is, maar ik ga alsnog even een mail sturen.

Hebben jullie nog tips wat betreft het aanschrijven van regio`s, of is hier geen peil op te trekken?


Zie PB, hoewel t zo is dat je er niet alle dingen zal leren die je in de eerste jaren na je hbo-v zal gebruiken is het een unieke mogelijkheid dus gewoon proberen. Het is ook gewoon mogelijk, we moeten ook niet iedereen die enthousiast is voor de ambu gelijk zo onderuit halen vind ik. Nogmaals; zie pb


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2015, 22:37:50
Welke regio zit je?
Ik heb zelf ook een stage gehad bij de ambu. Expres gekozen voor een korte stage omdat het voor mij een kennismaking was met het werkveld en niet met alle handelingen doelen. Ik heb hem ook gecombineerd met een stage elders. Dit was 3 weken ambu/17 weken elders. Zowel op de B auto als de A. Beide erg leerzaam.

Mocht je dit graag willen kijk dan naar je doelen van die stage en hoelang tijd je er mee kwijt bent. Een lange stage op de ambu is leuk maar of je daar je 3e jaars hbo-v doelen kan halen betwijfel ik.

Ow en vergis je niet: Verschillende regio's aanschrijven? Heb je het er voor over om iedere dag uur heen/terug te reizen? Dit misschien zelfs rondom een 12 uurs dienst?


FrankP

  • Student HBO-V
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #12 Gepost op: 2 april 2015, 11:05:38
Ik kom zelf uit Twello, dus ik denk regio Noord en Oost Gelderland. Maar, vorig jaar heb ik stage gelopen in Amsterdam en ben voor die periode op kamers gaan wonen. Kan ook prima ;-)


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #13 Gepost op: 2 april 2015, 11:07:31
Neem contact op met veiligheidsregio Gelderland Midden (opleidingscoordinator). Met een net verhaal en goede motivatie maak je zeker een kans.