Bij cursisten is het absoluut demotiverend. Ik draai nu 1,5 jaar mee in de 'professionele' ehbo, heb het een en ander meegemaakt, en zou me absoluut kapotschrikken als ik dit tegenkom... Maar qua behandelen zou ik eerst een ronde lopen, daarna de vrouw uit de sloot trekken en een minuut proberen te beademen, maar als dat niet lukt, helaas... T4...
De motorrijder zit onder de auto vast, op een plas benzine. Het spijt me zeer, bij hem kom ik niet eens in de buurt, dat is voor de brandweer. Beverwijk is een mooie plaats, maar ik blijf er liever geen maanden. Als de man met de hartaanval niet bewusteloos raakt, laat ik hem even zitten (ik doe wel weinig he
) tot ik de bloedingen heb gestelpt bij S1, voor zover ik daarbij kom zonder hem om te hoeven draaien. Dat is namelijk strikt onmogeljk zolang hij op die rand (scherven!) ligt. Maar zijn bloeddruk daalt vanzelf, dus die bloeding word vanzelf minder...
Tja, wat blijft er dan nog over? Die man met de hartaanval, daar kun je naast blijven, geruststellen... en mee hopen dat die ambu en brandweer snel komen.