P2000 Capcodes

Auteur Topic: P2000 Capcodes  (gelezen 7837 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jomeri

  • Gast
Gepost op: 2 augustus 2005, 23:41:42
Kan iemand mij vertellen of er in de opbouw van de capcode van p2000 een indeling zit die landelijk hetzelfde is, of dat elke veiligheidsregio deze zelf kan bepalen. Zo ja, welke functionaris binnen het brandweerwezen bepaald deze ?

Ook zou ik graag willen weten of er mensen zijn die me kunnen vertellen of de brandweer van Deventer zijn codes voor de voertuigen al gebruikt bij de meldingen.
Wat ik tot nu toe heb kunnen monitoren kom ik niet veel verder dan de 3 blusgroepen van de beroeps en de 3 van de vrijwilligers.




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2005, 02:40:51
Kan iemand mij vertellen of er in de opbouw van de capcode van p2000 een indeling zit die landelijk hetzelfde is, of dat elke veiligheidsregio deze zelf kan bepalen. Zo ja, welke functionaris binnen het brandweerwezen bepaald deze ?

BiZa heeft reeksen vastgesteld. De eerste 2 cijfers staan voor het cluster, het derde cijfer bepaalt de discipline (politie/brandweer/ggd), het vierde cijfer bepaalt de regio, maar een regio heeft vaak 3 of 4 reeksen in gebruik, dus verschilt dat cijfer per reeks.

Misschien geeft dit wat meer duidelijkheid :

http://www.xs4all.nl/~atron/flex/p2000-codes.html

De regio's zijn volledig vrij om de codes op hun eigen manier in te delen....

Groeten, Peter.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #2 Gepost op: 29 september 2005, 20:12:29
Ik ben benieuwd of er iemand de cap codes al weet van Zuid-Holland-Zuid. De ambu is nu reeds over gegaan naar C2000, maar  zijn er al cap codes bekend van hulpdiensten in deze regio..?  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #3 Gepost op: 29 september 2005, 20:15:13
http://p2000.scannerforum.nl/ Misschien een tipje...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 30 september 2005, 16:15:36
http://p2000.scannerforum.nl/ Misschien een tipje...

Staan ze er niet bij, dan zijn ze nog niet bekend. De GMC zelf zal ze ongetwijfeld wel weten :)

Groeten, Peter.


ajax

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 30 september 2005, 16:28:15
Staan ze er niet bij, dan zijn ze nog niet bekend. De GMC zelf zal ze ongetwijfeld wel weten :)

Groeten, Peter.


Op het scannerforum gokken ze ook maar wat in de ronte want lang niet alle codes kloppen daar.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #6 Gepost op: 30 september 2005, 19:59:50
Het is ook nogal puzzelen, en er kan wel eens een code niet loppen inderdaad. Maar om nou te zeggen dat er in de 'ronte(?)' gegot wordt is ook overdreven. Er wordt altijd gekeken naar de analoge alarmeringen en de uitgezonden CAP-codes via P2000 en na diverse alarmeringen kom je er meestal wel uit.

gr. Michel


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #7 Gepost op: 30 september 2005, 23:56:06
De codes die in het scannerforum staan zijn ALLEMAAL al een keer uitgezonden via het p2000 netwerk...
T
ot nu zijn er alleen nog maar testmeldingen uitgezonden. Dus of deze codes ingebruik zullen blijven en zo ja,voor welk korps, is maar de vraag....

Wel ZOU het kunnen dat de voertuignummering wordt aangehouden

Bijv. ambu 191 voorheen 991 zou dan worden:

1423177

Voor de brw.

bijv. 18-852

1403852

Ik zeg niet dat het zo zal worden, maar het is een mogelijkheid. ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #8 Gepost op: 1 oktober 2005, 08:59:23
Op het scannerforum gokken ze ook maar wat in de ronte want lang niet alle codes kloppen daar.

Klagen is erg makkelijk, maar probeer eens te vertellen wat er precies niet zou kloppen...

Verschillende regio's leveren zelf de codes aan, bij andere regio's zijn we inderdaad afhankelijk van het vergelijken met analoge alarmeringen, de teksten die er bij staan en een flinke portie logisch nadenken...

Groeten, Peter.


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #9 Gepost op: 6 december 2005, 19:01:21
Op marktplaats staan leuke semafoon/p2000 tasjes te koop.
Rubriek telecommunicatie - semafoons
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.