Volgens mij heb ik hiervan nog geen topic gevonden. Aangezien de bezuinigingsmaatregelen zowel in het board Algemeen en Innovatie (brandweer) en hier staan, weet ik niet precies waar het heen moet. Mods?
Onderzoeksrapport Repressief Dekkingsplan fase 2 gereed
Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland werkt aan kwalitatief hoogwaardige brandweerorganisatie die efficiënt en effectief is. Sinds 1 januari 2014 is de brandweer niet meer lokaal maar op regionale schaal georganiseerd. Deze regionale benadering evenals ontwikkelingen op het terrein van innovatie, veranderende inzichten binnen de brandweer en bezuinigingen, zorgen ervoor dat we opnieuw naar de totale brandweerorganisatie moeten kijken. Wij doen dat samen met de medewerkers.
Om te komen tot de nieuwe inrichting van de brandweerorganisatie (medio 2016-2017) worden een aantal stappen gezet. De pilots met de variabele voertuigbezetting (Uitrukken op maat) zijn hier een voorbeeld van. Een volgende stap is het onderzoeksrapport Dekkingsplan fase 2, inclusief een onderzoek naar de blusboot van Zaanstad.
Onderzoek naar dekkingsplan:
http://www.veiligheidsregiozaanstreekwaterland.nl/fileadmin/user_upload/1.VrZW/8.Downloads/Dekkingsplan_deel_2_inclusief_begeleide_brief.pdfHieruit komt onder andere naar voren:
- 8 posten (De Haal, Zuidoostbeemster, Spijkerboor, Oost-Knollendam, Jisp, Den Ilp, Kwadijk, Ilpendam) hebben een geringe toegevoegde waarde
- het minimale aantal TS'sen wat nodig is in de regio is 23. Actueel hebben zij er 33.
- HV Edam zou evt. wegkunnen.
Dit is geen definitieve conclusie. Op dit onderzoek wordt verder geborduurd.