Opleiding politiekundige bachelor

Auteur Topic: Opleiding politiekundige bachelor  (gelezen 20774 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2015, 11:20:14
Nee, ik denk dat ik de andere kant van het beroepenveld op wil met mijn studie. Fulltime bij de politie werken kan (hopelijk) altijd nog, laat ik eerst maar eens wat ervaring opdoen in andere sectoren.

Citaat van: LSPD link=msg=1325661 date=1422131330
Ik heb daar ook al eens aan gedacht maar maar voor zowel WO Criminologie (in Leiden) als de verkorte Bachelor Politiekunde (die je kunt doen na een reguliere HBO) maakt het niet uit wat je gestudeerd hebt, zolang het maar hbo niveau is. Hierdoor ben ik eerder geneigd iets totaal anders in de buurt te studeren zodat ik ook nog tijd (en geld) heb om andere dingen te doen e050.

Bijvoorbeeld bij de vrijwillige politie zoals jij  :P

Wil jij hierna ook voor de BP gaan?  :)

guest16442

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2015, 15:30:17
Citaat van: Golly link=msg=1325678 date=1422138244
Vergeet daarbij niet dat een 2e Bachelor (of Master) aan instellingscollegegeld gaat (meestal >10.000 p.j.) en dus erg duur is.
Dat is enkel het geval indien je al een bachelor diploma op zak hebt. Wanneer je je eerste bachelor nog niet hebt afgerond betaal je níets voor je tweede bachelor. En volgens mij betaal je voor je bachelor bij de politie toch sowieso niets? Je krijgt zelfs betaald?

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2015, 13:32:43
Maar als je eerst een HBO Bachelor en dan een WO Bachelor wil doen ( WO Criminologie in het voorbeeld) dan zul je je studie toch eerst moeten afronden.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Wolfs

• HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2015, 16:08:31
Er zijn weer vacatures voor niveau 5 bij de eenheden: Rotterdam, Oost-Nederland en Limburg. Zie https://www.kombijdepolitie.nl/Vacatures/Paginas/VacatureOverzicht.aspx
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.

Eva!

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2015, 17:25:56
Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel dagen/uren je les hebt in Apeldoorn?

Wolfs

• HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2015, 17:27:45
Citaat van: Eva! link=msg=1326155 date=1422289556
Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel dagen/uren je les hebt in Apeldoorn?

Ga maar uit van 5 dagen in de week.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.

guest16442

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 27 januari 2015, 06:31:23
Citaat van: Golly link=msg=1326111 date=1422275563
Maar als je eerst een HBO Bachelor en dan een WO Bachelor wil doen (WO Criminologie in het voorbeeld) dan zul je je studie toch eerst moeten afronden.
Volgens mij kun je met een HBO propedeuse een WO bachelor starten, dan betaal je ook slechts éénmaal het wettelijke collegegeld. Maar het klopt wat jij zegt dat wanneer je eerst een HBO bachelor afrond en vervolgens een WO bachelor wilt beginnen je instellingsgeld moet betalen - ik zou er dan ook eerder voor kiezen om een WO master te gaan volgen, maar dan moet dat natuurlijk wel kunnen.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2015, 15:15:29
Citaat van: Wolfs link=msg=1326156 date=1422289665
Ga maar uit van 5 dagen in de week.

En daarbij spreek je uit ervaring?

Zou het eigenlijk wel leuk vinden om een voorbeeld rooster te zien van een week HBO Politiekundige.
Citaat van: Flavius link=msg=1326244 date=1422336683
Volgens mij kun je met een HBO propedeuse een WO bachelor starten, dan betaal je ook slechts éénmaal het wettelijke collegegeld. Maar het klopt wat jij zegt dat wanneer je eerst een HBO bachelor afrond en vervolgens een WO bachelor wilt beginnen je instellingsgeld moet betalen - ik zou er dan ook eerder voor kiezen om een WO master te gaan volgen, maar dan moet dat natuurlijk wel kunnen.

Tegenwoordig zijn de mogelijkheden om met je P een WO-bachelor te gaan volgen nog heeeeeeel beperkt.. Universiteiten hebben namelijk te maken gehad met een erg hoog percentage afvallers in deze groep. Ook als je kijkt naar de Masters is er zelden aangegeven met welke HBO bachelor je kan doorstromen (ik ben het nog niet tegengekomen).

Het hele systeem is vreselijk onduidelijk en na vele uren onderzoek weet ik nog niet hoe het nou precies zit. Om alles nog erger te maken hanteert iedere school andere toelatingseisen voor dezelfde opleiding... om heel eerlijk te zijn heb je zelfs geluk als de toelatingseisen voor leerlingen vanuit het HBO überhaupt (duidelijk) omschreven zijn.

samengevat.... het is gewoon om te huilen... heel. erg. hard. te. huilen. :'(

Doe voor mij maar gewoon wat meer vacatures bij politie  :D doei leenstelsel! doei onduidelijke toelatingseisen! doei twijfel over kans op een baan!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 27 januari 2015, 15:41:49
Ik spreek uit ervaring, het is 5 dagen per week.
Ze zijn sinds kort overgestapt, ik geloof 4 weken naar school gevolgd door 4 weken korps.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 27 januari 2015, 17:52:26
Citaat van: DiNozzo link=msg=1325228 date=1422036158
Helaas ben je door je vooropleiding overgekwalificeert voor een functie als hoofdagent. Daar heeft men slechte ervaringen mee en ik denk dat het jou ook snel verveelt. Je zal namelijk eerst een lange weg moeten bewandelen waarin je vooral op straat bezig bent. Daarna ga je een recherchestage lopen waarin je vooral bezig bent met kleine zaken waar weinig in te onderzoeken is. Ik zie veel collega's die graag tactisch rechercheur willen worden die hier toch erg veel moeite mee hebben.

Hoe kom je hierbij? Een mede forummer heeft ook een VWO diploma en zit gewoon in de opleiding tot hoofdagent.
En er zijn er zat met HBO diploma die niv. 4 doen.