Ik kreeg wat PM's met het verzoek om de brief, om verdere PM's te voorkomen hierbij het antwoord wat ik heb toegestuurd:
Hoi!
Die brief gaat alleen over N5, over N3 en N4 bestaat al een tijd de opvatting dat hier in principe geen HBO'ers voor worden aangenomen. De reden staat al in het topic vermeld, maar betreft idd het feit dat je niet bepaald uitgedaagd wordt door die opleiding en men bang is dat je je mede klasgenoten hiermee demotiveert.
Die brief zelf heb ik zojuist even bekeken en ik ga hem je niet toesturen. Het is namelijk geen publicatie maar een intern document.
Ik kan je wel een stuk uit de brief citeren:
Gewenst instroomniveau voor de opleiding tot politiekundige bachelor is een afgeronde HAVO/VWO danwel MBO-4 opleiding. Voorkomen moet worden dat we overgekwalificeerde kandidaten (met reeds afgeronde HBO/WO opleiding) selecteren.
Een stukje verderop staat:
Met deze beleidsbeslissing wordt nadrukkelijk niet beoogd om een lagere kwaliteit van instroom te genereren. Beoogd wordt de misvatting uit de wereld te helpen dat men voor het uitvoerende politiewerk twee HBO, danwel WO/HBO opleidingen nodig heeft.
Verder gaat de brief voornamelijk over het feit dat politiekundigen ook in het veld mee moeten werken en dat wij dus niet per definitie als leidinggevende of beleidsmaker aan de slag gaan.
De brief is inmiddels bijna 2 jaar oud, ik weet dat er ook een storm van kritiek op is gekomen.
Wat er op dit moment nog van over is en hoe e.e.a. wordt uitgevoerd weet ik niet, dan moet je werving en selectie bellen.