...maar wat ik de laatste paar weken gezien heb aan kennis en kunde van de gemiddelde vkr, twijfel ik ook wel aan de term "gevaarlijk rijgedrag".
Is een beetje tricky, we kennen niet het hele verhaal, maar slechts de beperkte versie verstrekt door de pers.
Feit dat er veel verschil zit in kennis en kunde van een gemiddelde VKR, maar dat lijntje is ook heel eenvoudig door te trekken naar iedere willekeurige andere tak van sport hier op het forum. NOFI.
Verkeerregelen blijft mensenwerk waarbij de "geregelden" nu eenmaal niet altijd doen wat je van ze vraagt, om voor hen moverenede redenen.
Het is, naar mijn bescheiden mening en persoonlijke ervaring, een kwestie van veel communiceren.
En dat hoeft niet alleen met de bekende gebaren of hulpmiddelen. Soms kunnen een paar korte zinnen met uitleg verhelderend werken.
Dat gezegd hebbende, voldoende afstand bewaren tot het voertuig is wel een verstandige. Iets met eigen veiligheid.
Als de diverse takken die VKR's inzetten nu ook eens daar een fatsoenlijk tarief voor over zouden hebben...