Uiteraard komen ook evenementenverkeersregelaars geïrriteerde automobilisten tegen. Ik ken de cursus die deze mensen mogen doen en ondanks dat er zeker goede mensen tussen zitten, ontbreekt het vooral aan ervaring bij deze mensen. Ik ben het met HIT eens dat het hesje of de jas ervoor zorgt dat aanwijzingen opgevolgd dienen te worden, zo simpel staat het in de wet. Niemand hoeft zich dus verder af te vragen hoe en waarom en waarom niet.
Of een evenementenverkeersregelaar inderdaad op z'n slippers moet werken vind ik ook overdreven, bij evenementen waar ik bij betrokken ben raden wij juist goed schoeisel aan, niet perse werkschoenen, want die heeft niet iedereen. Ook uitstraling pakken we mee in de aanvullende oefeningen die wij houden met de vrijwilligers als aanvulling op de E-learning. Geen rugzak over of onder je hesje, geen attributen op of aan je lijf die je handelingen in de weg zitten. Duidelijke tekens, correcte houding tegenover een ieder. Word een automobilist lastig, word de coördinator er bij gehaald om zaken bij te sturen.
Ik verwacht ook deze houding van de evenementenverkeersregelaars, omdat ze het zelfde uniform dragen als een beroeps en voor de buitenstaander is dit niet zichtbaar.