"Tips" om eerste hulp te verlenen

Auteur Topic: "Tips" om eerste hulp te verlenen  (gelezen 22286 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #90 Gepost op: 25 augustus 2005, 11:05:40
Oftewel, dus wel nodig maakt ;)

Ook het boek geeft aan de fysieke EHBO de hoogste prioriteit, het zet bij de casussen naast elkaar wat je moet doen en wat je moet zeggen. De achtergrond informatie richt zich vooral op punt drie stel het slachtoffer gerust.


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #91 Gepost op: 29 augustus 2005, 11:00:24
Schiet me net nog een handigheidje binnen wat betreft de hulpverlenging op evenementen:

op concerten is het vaak lastig om als tweede team je collega's (of de security of GGD) in het veld te vinden, het is donker, veel mensen, en soms weinig aanknopingspunten in de omgeving.
Er zijn breaklights te koop die ongeveer 10-20 cm lang zijn. Deze kunnen dan door de mensen in het veld omhoog gehouden worden, zodat de collega's als het ware een licht-baken hebben om naar te zoeken. (niet te hopen dat ze die dingen ook op het festival terrein verkopen ;)).

Ik geloof dat ze een euro of 5 per stuk kosten. Niet erg goedkoop, maar het kan erg veel tijd besparen.


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #92 Gepost op: 29 augustus 2005, 12:14:02
Bij de grote houseparty's gebruiken we meestal een mag-lite met een oranje kegel er op. Zit standaard in een uitruktas. Werkt erg goed. Van die breekbare staafjes zijn er vaak een heleboel in omloop...en om dan de juiste te vinden... :o
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 29 augustus 2005, 22:11:59
Bij de grote houseparty's gebruiken we meestal een mag-lite met een oranje kegel er op. Zit standaard in een uitruktas. Werkt erg goed. Van die breekbare staafjes zijn er vaak een heleboel in omloop...en om dan de juiste te vinden... :o

Jah, dat is idd de meest ideale, maar helaas, die hebben we bij het RK niet ;).


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #94 Gepost op: 29 augustus 2005, 22:38:27
Ik hoop niet dat een van de ehbo ers tijdens een oefening zo tegen me begint :-X :-X zoals in dat boek staat.
Dan kan ik niet beloven dat ik niet dubbel lig van het lachen ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #95 Gepost op: 30 augustus 2005, 12:52:54
Nog een tip, spreekt voor zich maar blijkt in de praktijk toch niet altijd goed geregeld.

Doe je gepland mee aan een hulpverlening, zorg er dan voor dat de adressen, telefoonnummers en routebeschrijvingen aanwezig zijn van de dienstdoende huisartsen(post), tandarts en apotheek.
Ook het telefoonnummer van een SEH kan handig zijn voor telefonisch overleg, werkt hier goed, maar dat kan van regio tot regio verschillen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #96 Gepost op: 30 augustus 2005, 20:04:24
Ik hoop niet dat een van de ehbo ers tijdens een oefening zo tegen me begint :-X :-X zoals in dat boek staat.
Dan kan ik niet beloven dat ik niet dubbel lig van het lachen ;D
Ik neem aan dat je de letterlijke tekst bedoeld en niet de strekking, anders wordt het lachen als je mij tegen komt. Ik zou bovendien dik tevreden zijn met omdat het boek dit juist beoogd. Je vergeet je letsels omdat er iets lachwekkends is gebeurd  :)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #97 Gepost op: 30 augustus 2005, 20:08:20
Ik neem aan dat je de letterlijke tekst bedoeld en niet de strekking, anders wordt het lachen als je mij tegen komt. Ik zou bovendien dik tevreden zijn met omdat het boek dit juist beoogd. Je vergeet je letsels omdat er iets lachwekkends is gebeurd  :)   
geef dat boekkie dan aan die Carabetier Herman Finkers,die had een theatershow "EHBO is m,n lust en leven" dan wordt het pas echt lachen  ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #98 Gepost op: 31 augustus 2005, 00:54:44
geef dat boekkie dan aan die Carabetier Herman Finkers,die had een theatershow "EHBO is m,n lust en leven" dan wordt het pas echt lachen  ;D
Nee die heeft het ook niet nodig, omdat hij  al weet wat de beste EHBO is.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #99 Gepost op: 31 augustus 2005, 03:04:31
Protest!

Als ehbo-er lachwekkend overkomen lijkt mij nou juist NIET de bedoeling. Ik ben van bescheiden mening dat professioneel, wetend wat je doet over komen veeeel beter is als je het vertrouwen van je so wil houden... Het lachen om je woorden is meer een uiting van ongeloof over de waardeloze professionaliteit die je uitstraalt, niet het type clini-clown-vergeten van de pijn...
Arts  www.alphalog.nl